torsdag, februari 19, 2009

Skorpisar in the house

Jag sprang runt i strumplästen på det kalla marmorgolvet idag. Jag dansade med Matteo som kiknade. Till Crowded house och deras Stormy Weather. Nostalgi. Det var skönt att han skrattade så. Jag var så gråtmild före det.

Där såg jag den. Skorpionen. Den stora fina boken Sverige högg jag med vänsterarmen. Matteo ockuperade den högra. Siktade och boom. Mitt på. Pust. Boken ligger där än.

Så sa jag det till barnen ikväll. Se upp för skorpinjoner!. På så sätt fick jag massor att göra. Tjänster hit och dit. Ingen vågar tassa allena. Bergskorpinjonerna är så sluga. De gömmer sig. De är ganska små. Vi skakar sänglakan och tittar i skor från och med nu. Ända tills det blir varmt ute igen. Då drar de iväg till där de hör hemma.

9 kommentarer:

Peace in mind sa...

Uhu, det där låter riktigt otäckt...små grejer som kryper är inga favoriter...är det en ofarlig variant?

Sara sa...

De är så läskiga!
Hos släkten i Italien brukar de titta fram i duschen.

Solrosfrö sa...

Usch - är de giftiga?

RANA sa...

Men guuuud. Fan, vad läbbigt. Kom genast hem till Sverige! ;-)

/R

Anna sa...

Isch!

Två småkryps-rubriker på raken.

Anonym sa...

Huga, visste inte att det finns skorpioner i Italien med omnejd...

Finns det fler odjur?

Var dags glimtarn sa...

PIM- Det gör ont ont men de flesta reagerar inte så mycket. Som ett geting stick fast ondare sägs det. (men min väninna som blev stucken i sängen fick svullet ben i en vecka och ingen känsel!)

Sara - Uh, där vill man inte träffa nån!!

Fröet - Inte så farligt. Inte alls i jämförelse med de andra.

Rana - Ja där finns bara gulliga grodor!! :)
Anna s - Jag vet, varför blir det så!?

Zäta - Det skulle vara mina små odjur då!? ;) Spindlar och ödlor. En sorts ödla är giftig, det fick jag höra när jag försökte fånga just en sån.... Den italienaren bara skakade på huvudet. Jag skulle vara en bra mamma som visade att de inte alls var läskiga...

Anonym sa...

fy fanken...kom hem till sverige och gråsuggorna!=)

Anonym sa...

Usch, vad obehagligt! Tycker att krypen kan hålla sig utomhus åtminstone.
/Anna S.