onsdag, februari 04, 2009

Skit och pannkaka

Avhopp. Jag avskyr sånt. Jobb alltså. Ju mer man jobbar, desto mer får man att göra. Det är inte kul när det inte går bra. Motgångar suger just nu. Jag vill skicka fakturor. Inte börja om.

Imorgon vill jag ha en god nyhet. Imorgon vill jag vara ägare till den där lägenheten vi tror oss ha köpt. Jag vill skåla i champagne. Jag vill dricka ur hela champagneflaskan, när jag tänker efter. Dansa på bordet med barnen. Maken är definitivt för lång för att dansa på bordet. Där ska vi spegla våra lemmar i den tokiga handblåsta spegellampan. Göra miner och skratta åt hur den böjda spegelbilden förvränger oss. Tills vi ramlar ner. Något helt oansvarligt alltså.

8 kommentarer:

Sara sa...

Håller med – motgångar suger. I dag fick jag dock en positiv nyhet.

Jag är fortfarande jätteintresserad av lokalen!

Var dags glimtarn sa...

Kul! Vi kikar på den när jag är i Sthlm nästa gång, eller vill du gå själv före? Fick du uppdrag idag alltså!!?? Grattis!!

Sara sa...

Jag väntar på dig. När är du i Stockholm?

Grejen är att jag har flera projekt på G, men allt tar ju sån tid. Men i dag blev en grej klar och det känns bra. Tack!

Glömde ju säga att jag håller tummarna för lägenheten! Jag tror att den blir er och att ni kan skåla och dansa på borden i morgon!

Var dags glimtarn sa...

Jag vet, allt tar tid... Tror jag kommer efter vecka 9! Tack för tummarna, när andra tror börjar jag med våga tro ;)

Sara sa...

Det blir perfekt. Vi är i Sälen under sportlovet.

Klart att du ska tro! Champagne i morgon! :)

C. Meow sa...

Med den lampan kanske man inte behöver dricka SÅ mycket champagne? Praktiskt ....

Var dags glimtarn sa...

Sara - vi skidar vi med, men här, ok imorgon champagne!

Camilla - Ha ha right you are...

smultron sa...

Jaaa! Hit med champagnen :)
Korkarna och klackarna i taket!