onsdag, februari 04, 2009

Stoccolma Mama

Jeeesus!!!! SKÅL I CHAMPAGNE HELA DAGEN!!!!

Familjen X flyttar til Stockholm efter 4 år utomlands. Fyra fantastiska år.

Ska bli skitkul att bo i stan igen. Med ungar och allt. Vi drar in. När andra drar ut till villor och förort. Underbart att igen bo nära familj och goda vänner. Att alla som är i stan och vi känner enkelt kan ta en aperitivo hos oss. Sånt gillar vi. Att ha folk hos oss.

Ser fram emot att promma 8 minuter till jobbet. Att barnen går knappa 2 kvarter till skolan. Att allt finns runt hörnet. Att Skansen och Djurgården ska bli vår trädgård. Att dra ut i skärgården till helgen. Att slippa klippa gräs och måla på hus. Att köpa smågodis och lingongrova. Låta bilen stå hela veckor.

Sen ska jag skriva om allt jag saknar. Längre fram. När jag saknar det. Just nu känns det helt rätt att flytta hem. Hemvända. Ja faktiskt. Det är dags. Så känns det. Rätt.

Och bra med val är: man kan alltid ändra sig!

20 kommentarer:

Sara sa...

GRATTIS!!!!!

Anna sa...

Jättegrattis till er!

Solrosfrö sa...

Grattis grattis grattis!!!!

Var dags glimtarn sa...

Sara/Anna/Fröet - TACK!

smultron sa...

Grattis och skål då!
Fast jag har inget att skåla med ;)

Var dags glimtarn sa...

Smultron - Inte jag heller ha ha. Men maken är på g att åka och köpa. Faktiskt. Man ska fira när man har anledning, tycker jag :)
Du får ett cyberglas med rikligt med bubbel!

Anonym sa...

Vad HÄRLIGT att det blev som ni önskade och ville. Välkomna hem igen - även om jag egentligen inte förstår varför... haha!!

Var dags glimtarn sa...

Sabina - tack! VI hoppas att det är rätt för oss! Maken kommer behövas i Stockholm 5 dgr i veckan på jobb, det är anledningen. Annars får vi bli vecko särbos och det är inget för oss...

Peace in mind sa...

Stort grattis, jag lovar skåla ikväll...fast det får nog bli boxvin.

wv:festi (ganska synkat)

Var dags glimtarn sa...

PIM - Tack och skål! Men boxvin har jag inte sett sen jag flyttade ut, ärligt!!! Här finns det inte. Och på sommrarna har vi fortsatt köpa flaskor. Ser inte fram emot att behöva knata till systemet för en flaska vin. Shit. :)

Dubbelörn sa...

En stor GRATTISKRAM till er!!

Underbart när allt faller på plats :).

Så glad för er skull!

Kramar

Anonym sa...

Grattis till drömlyan!
/Anna S.

Mustardseed sa...

GRATTIS! Vad kul att ni kommer till Stockholm!

Vi tar också alla chanser att fira, i helgen tänkte vi faktiskt fira med rosa champagne bara för att livet är så härligt :-) !!

Anonym sa...

Grattis önskar även jag som följt din blogg ända sedan ni flyttade ner till Italien!

Hoppas du fortsätter skriva även i Sverige!
Det är så roligt att få följa din fina familj. Känner ofta igen mig för vi har också pseudotvillingar och en liten därefter, men äldre än dina.

Hälsningar från en blogg-lös Marie i Göteborg

a n k i e f o n t ä n sa...

con grats!

C. Meow sa...

Grattis, grattis. Och välkommen hem.

Birgitta sa...

Grattis! Vad roligt att det bir som ni vill:)

Åsa sa...

Åhhh, GRATTIS! Då kan du ju hänga med på räkmackor/dumplings/ fika/thai ja du vet:)

Kajsa sa...

Men du - GRATTIS!!!

Var dags glimtarn sa...

Alla - stort tack! OCh kul när nya kommentatorer "blottar sig", vill skriva välkomna men istället får det bli -vad roligt att ni läser här! Önskar alla en finfin helg!