tisdag, februari 24, 2009

Kontraster

Jag har inte ätit penecillin sen Dacke dog. Javisst, jag färglägger lite. Men jag minns faktiskt inte när det sist var. Jag har inte varit hos läkaren sen vi flyttade ut och jag minns heller inte när det var före dess.

Jag satt på balkongen i strålande solsken, 24 timmar efter första tabletten. Jag blickade ut över de vackra vita alperna, den söta lilla stadens tak glittrade under dem. Jag kände hur semester rann in i kroppen. Ja så kändes det faktiskt.

Nu ramlar den ena efter den andre dit.

6 kommentarer:

Anna sa...

Klart att man blir sjuk när det är lov...

Krya på hela familjen!

smultron sa...

Gå till läkaren vill man ju helst slippa. Låter trots halsen inte så pjåkigt, med utsikten och solen och med det där ljuvliga ordet semester... ligger bra i munnen, munnen som smakar skit, för jag har ont i halsen.

Kram på dig!

Anonym sa...

Låter som de europeiska dunderkurerna är effektiva.
Hoppas nu att ni inte alla blir sjuka.

Kajsa sa...

Medalj till dig som ätit så lite antibiotika. Det är ju så den ska användas - när den verkligen, verkligen behövs. Och med ditt utställningsex till hals låter det onekligen som om den behövs...

Krya på dig!

Var dags glimtarn sa...

Anna - Som amen i...

Smultron - nej jag klagade inte, det var fint ändå

Zäta - oh ja, du är bekant med de dunderkurerna såklart! :=

Kajsa- det var klart nödvändigt...

Solrosfrö sa...

*räcker upp handen och instämmer*