söndag, februari 15, 2009

Blue suede shoes

Lördagskvällen var underbar. Röda ballongerna i taket som maken gnuggat håret mot hur länge som helst för att få upp, ramlade rakt ner i den goda maten. De små lila hjärtanen på bordet lämnade lila avtryck, än ser man små hjärtan i ekträt.

Jag (jag, jag lagade mat) lagade den godaste broccolisoppan med kall fetaoströra i. Makens ungsbakade kyckling med rotfrukter var god. Men såsen. Hans sås. Helt underbar. Barnens hemmagjorda italienska friccadeller med citron i var ljuvliga. Tyckte vi vuxna i allafall. Vi som tryckte i oss deras rester.

Så köpte jag mina efterlängtade blue suede shoes. En storlek för stora. Så jag kan ha den sköna gelsulan i och aldrig bli trött i fötterna.

Idag joggade jag för första gången sen lille M föddes. Det kändes skönt. Tills ligamenten gjorde ont. I ljumsken. Lilla H skateskotrade vid sidan om. Lille O fick träffa europamästeren i skateboard. Han sprang med sin egen under armen och bad att få se hans coolaste trick. Typiskt lille O. Sen klädde han av sig spritt språngande naken på stranden. Det var skön sol, vattnet var varmt sa han. Men han doppade sig bara till knäna. Vattnet är smältvatten. Och kallt. 10 grader har det nått upp till. Inte ens lille varme O badar i det.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Å! Jag bara älskar sådana italienska frikadeller med citron i. Ja, inte vet jag om mina smakar som era, förstås, men oj vad sugen jag blev! Dags att laga lunch.

Tio grader i vattnet. Inte illa, här åkte vi skridskor vid badstranden hemmavid igår. Härligt, det också!

Var dags glimtarn sa...

Kajsa - Maken är en bra kock han :) Skridskor är superkul tycker vi med!