fredag, januari 09, 2009

Bostadsligan

Jag fastnar där. Maken fastnar där. Igår gick jag och la mig 20.30. Vettigt värre. Kände mig aptrist men duktig. Behöver sömn. Matteo sover ifrån då ända till 01.00. Lyx att få sova 5 timmar i sträck ju. Det vet ju alla bebisföräldrar.

Läser mail ifrån maken som sitter mittemot mig som skickades 01.30 till mig. Länkarna går till bostadsligan. Man kan köpa små pensionat med. I Ystad, Öregrund och ja fina stora hus långt ifrån Stockholm. För samma pengar som en lägenhet i stan. Valmöjligheterna bara ökar. Fast jag skulle helst vilja att det inte fanns så många. Enklare att välja framtid då.

8 kommentarer:

Annie - PD sa...

Flytta ut på landet vettja :D Bästa bästa bäst :) kram!

C. Meow sa...

Jag är också en nyfrälst lantis precis som Annie. SÅ härligt. Ska bli spännande att höra var ni hamnar :D

Var dags glimtarn sa...

Annie- är det inte superjobigt att åka in till och från stan varje dag? Måste man gilla trädgård?

Camilla - Härligt med barn med? Gud, vad jag låter.....

C. Meow sa...

Ja, det vet jag inte ... Hundar har ju liksom inte samma behov. Fast jag är ju iof själv uppvuxen på landet och HATADE det. Blev du klokare nu? (Jag blev själv bara mer förvirrad ...)

Var dags glimtarn sa...

Camilla - ha ha, nej och faktum är att jag nog alltid måste gå på min magkänsla. Känslomänniska. Så jag ska sluta samla andras sanningar tror jag :D

C. Meow sa...

Du känner i magen och hjärtat när du hittar ditt hem, så är det ... Lycka till :D

Dubbelörn sa...

Det var precis det vi också gjorde!!

För pengarna som vi sålde vår lägenhet i stan kan man få en mindre herrgård i Sörmland :).

Näää, man behöver inte gilla trädgård, här har vi nästan 2 ha mark, skogsbacke o gräsmatta. Mindre s k trädgård att ta hand om här än i stan. Åkgräsklipparen slås alla om att få köra ;).

Vi har 6 städer inom mindre än 30min o 1 tim till Stockholm.

Alla stormtrivs, även asfaltungen till min man o tonårssonen ;).

Sara sa...

Jag väntar med spänning på att få höra var ni hamnar!