lördag, januari 24, 2009

Elaka virus

Matteo blev riktigt sjuk häromdagen. Flaschbacken till vintern 2002 när lille O var nyfödd slog ner som en blixt. RS. Han var 5 veckor och vi vakade dag och natt över honom. Både hemma och på sjukhus. När vi var hemma gick vi till sjukhuset varje dag, ibland två gånger om dagen, så att han fick andas in slemlösande. Det var 2 veckors magknip. Det var 2 veckor helt utan sömn. Jag grät flera gånger om dagen. Han var så liten. Han var så svag. Han var så sjuk.

Jag tog ner Matteo till sjukhuset. Han ville inte äta. Han bara sov. Snorade och spottade slem. Kunde inte sova. Kunde inte äta. Konstaterade RS. Men denna gång känner jag mig starkare. Eller främst mindre orolig. Det är oerhört jobbigt för de små. Men de klarar det. Matteo är bara 3 veckor äldre än lille O var men ändå så mycket starkare. Han ler åt mig när han kipat efter andan och hostan lagt sig. Vi sjunger. Ja han med. Agoooo låter hans sång. På något sätt är det så mycket enklare denna gång. Fast jag varit helt ensam med honom och själv har feber.

Nu är alla hemma. Jag kan vila en stund. Matteo har fler vakande ögon. Kära goda. Gör honom frisk snabbt.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh, hoppas han blir frisk snart din litte Matteo. Kommer ihåg min brorson, han var så dålig så länge, nästan hela första halvåret.
Men det kan man inte ana idag nio år senare, som tur är :-)

Minna sa...

Stackars liten, skönt att det känns "ok" iallafall.
Hoppas att ni blir friska NU!

Sara sa...

Stackars lilla Matteo! Hoppas att han blir frisk snabbt! RS är hemskt. Alessia hade också det när hon var liten.

Kajsa sa...

Å, stackars er. Så skönt att du känner förtröstan. Heja Matteo, hoppas han kryar på sig bums!

smultron sa...

Ooo, lille vännen! Krya på dig, Matteo. Tänker på er.

Anonym sa...

Bli frisk fort, lille Matteo! Skönt ändå att han verkar vara en stark krabat, mitt i alltihop.
/Anna S.

Linda K sa...

kram och krya på lillen snabbt!

Var dags glimtarn sa...

Alla - stort tack. Jag minns väl att det tar tid att tillfriskna ifrån RS, lille O var nog 4 år när han kunde få en sk normalförkylning utan andningsproblem :(

Solrosfrö sa...

Kram! Krya på dig lillen ;)