onsdag, januari 21, 2009

Ensamma mamman

Saknar sin make och sina "stora" barn. Men det är gott med. Att få vara ensam med sin nyfödda. Det slår mig att jag tycker Sverige suger där. Att man ska hem så snabbt ifrån BB. Jag tycker man ska vara kvar längre än 2 dagar. Så man får chans till att knyta an ordentligt. I lugn och ro, bli uppassad och påpassad. I några dagar. Det gjorde mig extremt gott här. Att man ombads vila, fick latte och te som man vanligen vill ha det. Bakverk och fruktsallader. Två rätters middagar. Lyx men så rätt tänkt.

Men det är lite trassligt med sömnen med. Att vara allena med snart 2 månaders i en vecka. Och försöka jobba 4 timmar om dagen. Idag har vi ledigt. Matteo har ont i magen. Vill sövas om och om igen. Mina armmuskler växer. Så känns det i alla fall.

Jag har kärat ner mig. Jag såg tavlan via Peace, det var jag och lilla H. Jag mailar. Vi har samma tolkning av tavlan konstnärinnan och jag. Det fick mig att vilja ha den ännu mer. Nästa gång i Stockholm ska jag få se den. Tänk. Sånt längtar jag enormt efter. Konst har ibland en enorm crawing hos mig. Min mamma är likadan tänker jag. Min pappa med. Äpplet faller tydligen inte så långt. Fast man som barn ibland tror det.

10 kommentarer:

Peace in mind sa...

Pratar vi om Karin? Min roliga kusins underbara fru?

Hoppas du fått din lunch nu då...

Var dags glimtarn sa...

PIM- Ja det gör vi :) Jag har reserverat en tavla ända till februari :O. Nu lagar jag middag, lunchen hanns inte med. M sjuk. Jag bär och bär och ja. Bär. Håller en tumme att han inte blir sämre med. Pust.

Annie - PD sa...

Åh, de fina tavlorna! :)
Och BB med den servicen låter optimalt...

C. Meow sa...

Kan tänka mig att en sjuk liten M blir tung i långa loppet ...

Konst - ja, en del saker fastnar man verkligen för. De väcker begär ...

Sara sa...

Hur går det med lägenheter och allt?

RANA sa...

Å, tvårätters, fruktsallad och latte?? Wow. Och BRA.

Kram till dig.
/Rana

Minna sa...

Jag avkydde BB på SÖS och ville därifrån efter första timman. Sterilt, opersonligt och VIDRIG mat. Pyttipannan där man inte kunde skilja potatisen från korven.

Personalen var däremot jättebra (förutom en av morskorna som var som tagen ur en barsk pilsnerfilm).

Var dags glimtarn sa...

Annie - Gillade du dem med? Jag föll så för den ena...

Camilla - Ja han blir tung som attan....Men så har jag haft ont i kroppen med pga febern. Egentligen väger han ju inte så mycket....

Sara - Bra....tror vi!

Rana - Det var lyxmat. Kram

Minna - Hah ahen barsk pilsnerfilm. Jag hade en mjekerska som jag bad maken skicka ut direkt. Jag sa det framför henne med ha ha. Ja man är inte överartig när man föder barn.

Kajsa sa...

Själv längtade jag hem direkt, där på BB. Men det kanske berodde på den gråa kikärtsgrytan, de gråa champinjoncrepesen. Inga tvårätters där, inte...

Var dags glimtarn sa...

Kajsa - Jag med, andra gången iaf.