lördag, januari 17, 2009

Däst

Solen skiner. Jag drömmer att jag är en däst katt som ligger mitt på golvet i solljuset. Att någon serverar mig grädde och kliar mig på magen titt som tätt.

Istället springer jag omkring och packar åt barnen. Vårdar sjukt barn. Ammar bebis. Försöker föra normala samtal med maken om lägenhetsköp.

På måndag förmiddag kommer flyttfirman, för att värdera hur mycket vi har i värde och kvantitet. Vi ska sälja en hel del. Hur när och var? Dessutom är vi inte överrens om vad som ska säljas maken och jag.

Matteo har inte fått sitt födelsebevis ännu. Italienska byråkratin suger här. Ingen vet vem man ska ringa. Och alla papper har dem. Vem nu dem är.

Jag har nu 3 uppdrag. 2 för många.

2 kommentarer:

Linda K sa...

andas lugnt, ta det cool. det löser sig :)

Var dags glimtarn sa...

Linda K - Nu börjar jag syresätta mig igen :)