fredag, januari 16, 2009

Vår och solare

Tänk. Jag har trott att vi flyttar hem 1 april. Men det är den sista. Jag har räknat fel. Så skönt. Att komma hem till våren. När man redan haft vår här. Två vårar. Perfekt avslutning på 4 års äventyr.

Så blir det slut på att sola sig i bilen. Jag har alltid barnsligt sagt att jag ska ha en cab före 35. Jag köpte en när jag var 35. Nu ska den säljas. Men det var jäkligt kul att ha här i södra europa. Nu vill jag inte ha den längre. Vissa drömmar ska uppfyllas bara, sen ska de packeteras. Det var inte min grej att köra cab. Jag frös om fingrarna. Fast det var 30 + ute. Ska jag ha en igen ska det vara en Aston Martin. Ha ha ha. Fast jag inte alls gillar show off ser jag mig i en sån. 78 vårar körandes en cab. I långa läderhandskar. Efter en lägenhets försäljningsvinst. Eller nåt.

5 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Ha ha, vilken härlig målbild!

Anonym sa...

Fröet, lilla utlandssvenska kvinna, fd. cabglidare. Inte skall ni väl flytta till Stockholm då GHöteborg finns. direkt från Italien och över till Sveriges framsida. det är här solen skiner på sommaren. det är häör sön försvinner innan den syns. Kul blogg du har hoppas du fortsätter när ni kommer hem
kram
Sveriges gladaste man, pappa B

Var dags glimtarn sa...

Fröet - :D Why not "liksom"...

Pappa B - Välkommen du glade!! Gbg alltså, det regnar där varje gång jag är på besök... Också blir det så himla långt till jobbet!

a n k i e f o n t ä n sa...

Så blir det väl...du körandes cab vid 78 bast. Vem vet, jag kanske sitter bredvid, 80 bast rökandes cigarill eller nåt...

Var dags glimtarn sa...

Ankie - Det vore underbart. Pls do. Jag tänker oxo börja röka igen. Långa cigariller, som jag drar ur ett etui av silver. I min dagdröm. (men du får inte köra den, bara i nödfall, jag är väldigt rädd för att få fler bucklor än jag själv orsakar den.)