onsdag, januari 28, 2009

Dubbelt upp

Min väninna har fått tvillingar. En av varje faktiskt. Så har hon en treåring också. Man kan inte annat än att beundra henne och hennes makes insatser. Vi pratar i telefon. Ömsom hostar, ömsom gråter lite. Vi skrattar vissa samtal med.

Jag har två skolbarn. Också en liten bebis. Så var det det där med eget företag med. Samt att organisera vårt hemvändande. Vet inte om det är lika mycket jobb att bolla bebis och leverera till stora kunder som det är att ha trotsbarn och nyfödda twins. Antagligen inte. Men en sak vet vi. Till hösten, då trycker vi ner våra fötter i varm sand långt bort. Eller så stoppar vi dem i mjuk fårull på ett SPA eller så. Bara vi två. Inga barn. Inget jobb. Den målbilden behövs ta fram titt som tätt. Ju mer jag tar fram den, ju mer njuter jag av dem. Nästan så att jag redan är där på den där stranden, om än tillfälligt så är det en fantastisk semester.

4 kommentarer:

Sara sa...

Nyfödda twins kan vara rätt tufft. Jag vet av erfarenhet. ;)

Varm sand eller SPA låter härligt. Vi har också en sån plan. Fast vi satsar på storstad.

Var dags glimtarn sa...

Sara - No doubt :) Storstad är lika lockande. Bara man får sova!

smultron sa...

Haha, ja, jag har varit på tu-man-hand-semestrar med maken i tanken ganska många gånger, men inte i verkliga livet. Konstigt nog kan de göra nytta ändå....

Var dags glimtarn sa...

Smultron - :D!