onsdag, januari 14, 2009

Fetisch


Stövlar. Belle by Sigersson Morrison. Min största fetisch. Stövlar alltså. Dessa klassiska vill jag ha. VILL HA. Men jag kanske håller fingrarna i schack.

På tal om schack har jag legat av mig. Lilla H lurade mig igår, så kändes det, när hon vann. Hon är grym, jag är naiv. Tänkte att hon nog bara tänker två drag framåt. Icke. Sen undrar jag om uttrycket. Gaffel. Har ni hört det i schack? Hon förklarar vad som menas med det. Men varför visste inte jag det? Ska 8 åringarna köra om mig redan? Inte beredd på det.

7 kommentarer:

smultron sa...

Men du, man kan känna sig mycket piggare om man "unnar sig" nånting fint ;)

Var dags glimtarn sa...

Så är det ju. Ingen sömn, stora mörka ringar och dagtid som går i 190 = behov av uppiggning. Definitivt.

Sara sa...

Supersnygga. Helt i min smak.

Mina 8-åringar vinner alltid över min man i schack. Jag? Jag spelar inte schack. Bara Othello. Och där vinner jag fortfarande. :)

C. Meow sa...

Håller med, riktigt snygga stövlar. Och såna är väldigt bra för hälsan. Och som plåster på såren för att man fått spö av en åttaåring i schack :D

Var dags glimtarn sa...

Sara - Ah, Othella! Det vill jag köpa nu. Ska lära dem backgammon, där vinner jag :) Fast, jag borde och brukar vinna i schack, är en dålig förlorare med.

Camilla - Ah, jag behöver dem nu ;) Eller hur, pinsamt värre....

a n k i e f o n t ä n sa...

Du ligger i frontlinjen. Du är modern. Först tyckte jag fula. Men sen. Snygga.

Var dags glimtarn sa...

Ankie - Ha ha kanske det. Jag måste ha dem iaf.