torsdag, januari 01, 2009

Holidays

Matteo är coolaste bebben i stan. Han har bevittnat världens häftigaste fyrverkerishow i Ascona i kväll. Ett spektakel som inte bara fyllde hela himlen med all världens guldregn och strössel färger utan även pangade och ekade mellan bergen. Han beskådade det oberört. Sen gick vi på bästa restaurangen, Seven Easy, där han log in i det sista. Ok, han grät lite i vagnen, som en minut, när vi gick i den mörka kvällen mot bilen.

Lilla H och lille O vill också vara små. Fast de vill vara stora. De vill gullas med de med. Och vi gullar och skrattar. Det blir så roligt när stora ska vara små. Men snart vill de vara stora igen. Helst störst. Tror jag.

När jag kom hem hade mamma lämnat meddelande att hon bokat biljett hit, tjohoo vill jag ropa då :D! Imorgon är en stor dag. Jag blir gudmor till en liten tvilling som kommer födas kring sju bläcket, tjohoo igen!

Just nu har vi min guddotter på besök. Ett annat litet gudbarn that is. Ja hela familjen har varit hos oss sen någon dag efter julafton.

Imorgon drar vi alla till Zermatt och skidar i några dagar, viva ledighet!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År och inga gråa hår!

a n k i e f o n t ä n sa...

Åka skidor är livet. Och där du är...mmmmm. Avis.

Anonym sa...

Mer god fortsättning...

RANA sa...

Det låter som ni har det härligt på alla möjliga sätt. Det glädjer mig! :-) Och så har jag nåt åt dig hos mig.

KRAM!
Rana

Var dags glimtarn sa...

Zäta - nej tack inte i år! :D

Ankie- Mmm, it is pure love, between me and Zermatt ;)

Zäta - tack då! :)

Rana - Tack fina du och nu har jag läst i kapp lite hos dig, så trist med jobbet men du reder dig, det är jag säker på!!! Dina tavlor är lovely...