lördag, mars 07, 2009

Återhämtning

Igår var det bara jag Matteo och maken. Vi la ner jobbet vid 16 tiden. Såg en film, sov en stund för att sedan dra på oss något snyggt. Hoppade in i bilen och styrde mot Lugano. Åt god middag med våra härliga vänner. 01.30 hoppade vi tillbaka in i bilen.

Vi sov alla tre till 10.00. Matteo är sjusovare, som oss andra. Bakade scones, såg Slumdog millionare. Vilken film. 5 av 5 möjliga. Se den om ni kan.

Senare satte vi oss i bilen igen, hämtade barnen, fick med oss två bonusbarn. Åkte ner till stranden. Idag är det försommar. 16 grader i skuggan och kinderna hettar nu. Lite för att vi ätit stark chilisoppa och druckit gott vin med vänner, som hämtade upp ett av två barn.

Man vet aldrig numer. Hur många barn man har och jag älskar det. Att de har så fina vänner och sover här och där och att deras vänner gärna knoppar här.

Imorgon ska vinden ha lagt sig. Det ska heller inte som idag vara lavinfara. Då ska jag stå på snowboard med dottra. Det har jag lovat och ser fram emot. Ser även fram emot solprognosen och att vila ögonen på utslagna färgsprakande Camelior och känna solen värma näsan. Jag har alltid en kall näsa. Och kalla tår. Även sommartid fryser de och jag njuter extra av att spreta tårna och vända nosen mot solen.

Det har gått från vinter till försommar, på en dag.

2 kommentarer:

smultron sa...

Åh, barn som sover till tio! Bara tonårsdottern klarar det. Våra går upp strax efter sex på helgerna, alltså ibland innan klockan skulle ha ringt en vanlig vardag, suck.

Ha det så himla bra!

Anna sa...

Från vinter till försommar på en dag!? Men oj!

Fast härligt, så klart.