tisdag, mars 31, 2009

Tre små troll

Jag sov inte många sammanhängande minuter i natt. Lille M kliar och kliar sig. Skitdumma eksem. Jag glömde ställa om klockan på mobilen, så larmet ringde för sent. För självklart somnade jag in gott ca 06.30. Jag och de tre små barnen klev upp 07.30 men hann ändå alla äta en relativt lugn fruktost, klä oss och borsta ut trollhåret. Det var som om minutrarna var extra långa i morse.

Så satt de där. Alla tre med extra yvigt hår på den lilla vita puffen, framför tv:n medan morsan serverade mackor och te. Håret deras stod på ända. Vi tvättade det ju igår men eftersom de var så himla beslutsamma om att inte blåsa håret efteråt lät jag det gå. Det var liksom lagom kaos med att natta tre små barn allena efter bad och stök. De fnittrade ända in i sömnen. Förstod aldrig varför.

Tillbaka till trollhåret. Jag var bara tvungen att ta en bild. Men givetvis var batterierna döda. Givetvis. Så jag brände fast bilden på näthinnan. Liten mosig M i famnen på lille O, benen var det lite så där med, en åt ena hållet, den andra under kroppen. Men det såg inte O och lille M verkade inte minsta bekymrad, han såg på tv med sna älskade syskon. Lilla H invid, med armen om sina bröder. Håret på alla tre, rakt upp. Damn vad söta de är. De små trollen.

7 kommentarer:

Zäta sa...

Synd att batterierna var döda. Nu försöker jag föreställa mig hur de såg ut.

Hoppas att läkaren har något bra åt Matteo. Att sova med vantar tycker ju inte bäbisar är sådär jättekul...

Var dags glimtarn sa...

Zäta - Murphys law? Läkaren försöker. Nu fick vi salva med menthol i. We try... Han bryr sig inte så mkt om vantarna tror jag men river i tröjan och över ansiktet :(

Sara sa...

Stackars liten! :(

Var dags glimtarn sa...

Sara - Ja :(

Anonym sa...

Hoppas att det blir bättre!
/Anna S.

Angelica sa...

Vilken härlig blogg!

Var dags glimtarn sa...

Angelica - åh tack! :)Welcome!