måndag, mars 16, 2009

Ciao tutti!

Ciao våren, underbara sol och plus 18. Bruna kinder och flyttkartonger, lekande barn och långa listor. Sista ståpåskider dagarna. En kortare resa till närliggande Verona och goda vänner.

Jag säger hejdå! Det är tidigt att göra så. Det finns massor med känslor och tankar att få ner. Det finns massor att berätta väl hemma igen. Jag tror jag sätter punkt för tidigt. Men jag har bloggat i snart 4 år. Kanske ändrar jag mig. Men jag tar risken och säger hejdå. Tack för alla fina kommentarer genom åren. Stort tack. Och ciao e a presto till en del av er som läser!

17 kommentarer:

Birgitta sa...

Känns lite sorgligt att säga hejdå, jag har inte varit här så länge men jag hoppas ändå att du ångrar dig och kommer tillbaka. Ha det så bra i flytten:)

Anna sa...

Nej!

Du verkar ha bestämt dig för att sluta blogga efter flytten?

Attans och allsköns nedstämda ord, men jag hoppas på nyöppning och tror att dina nya känslor och ditt skrivbehov kommer att vända på "stängt-skylten" så småningom.

Tills dess väntar jag.
Och saknar.

Kram och lycka till med flytten!

Peace in mind sa...

Men cara...shit du har ju gett mig en massa italienska ord...låt dem inte ta slut.

Eller låt orden ta en ny början, när tiden hunnit ifatt!

Peace and love, och massor av flyttenergi från Skåne

Anonym sa...

Nämen Beccy, du kan ju inte sluta nu!!! Det blir ju jättekonstigt! och det kommer kännas TOMT, ja jättetomt utan dina härliga små rader!! Kramar
Längtar tills ni kommer hem!!! Tralalalala!!

Sara sa...

Oh, noo! Mi dispiace tanto, peró ti capisco. Ma noi ci vediamo qua a Stoccolma, vero? Fammi sapere quando ci sei!
Un abbraccio!

Minna sa...

Hej så länge, lova att säga till om du kommer tillbaka!

Lycka till med flytten!

Kram

a n k i e f o n t ä n sa...

Jag önskar dig lycka till och varmt välkommen till Stockholm. Hör gärna av dig! kram

Dubbelörn sa...

Välkommen till ett förhoppningsvis vårvackert Stockholm! :)

Men snälla ett litet livstecken så vi får veta att allt är OK. Vill ju höra att både flytt o barn o skola gått bra ;).

Stor varm kram o lycka till

Anonym sa...

Stort tack för att man jag har fått ta del av ditt och din fina familjs utlandsliv. Jag har dagligen följt bloggen trots att jag inte har lämnat något avtryck. All lycka till er hemma i Svedala igen. Hoppas att ni kommer trivas och finna er väl tillrätta.Lycka till med skrivarplanerna.
Lisa

C. Meow sa...

Oj vad jag kommer sakna dina berättelser! Både de sanna och de påhittade :D

Kramar och välkomna hem till Sverige

Anonym sa...

Tack för en fin blogg där du delat med dig av era upplevelser bland bergen! Tycker uppriktigt att det är tråkigt att vi inte längre får läsa dina texter, som jag kommit att gilla skarpt. Men kanske finns det hopp om att vi i framtiden trots allt får läsa dem igen?

Jag önskar dig och din fina familj lycka till med ert "nygamla liv" i Sverige och hoppas att det går bra med flytt, den nya bostaden och ny skola för barnen! Lite nyfiken blir man ju, på hur det känns för er att återvända.

Ha det bra och lycka till! Och om skrivbehovet gör sig påmint är vi några som inte misstycker...

/Anna S.

Kajsa sa...

Nejmen. Slut? På riktigt? Åh, jag kommer att sakna dina texter.

Vem vet, kanske det börjar klia i fingrarna igen efter flytten? Säg till i så fall, snälla säg till!

Och välkommen tillbaka till Stockholm, och stor lycka till med flytten!

Anonym sa...

Nej, inte Hejdå

På återseende låter mycket bättre! :-)

Kram

Var dags glimtarn sa...

Alla - tack igen och jag skriver sporadiskt det som jag inte vill glömma! :) Kram från mig

smultron sa...

Det är lite paradoxalt nästan, att nu när du kommer närmare geografiskt, så försvinner du istället.

På återseende, tycker jag låter bra!

Var dags glimtarn sa...

Smultron - Så har jag inte tänkt på det hele men nu när du säger det så kan jag bara nicka ja det är lite paradoxalt....

Anonym sa...

Hej Vardags! Nu var det ett tag sedan jag var har pa bloggen och man kan lugnt saga att jag fick mig en kalldusch. Inte kan du val sluta?! Vi MASTE ju fa veta hur det gar med flytten! Vi maste ju "folja med dig" pa detta nya stora aventyr att atervanda till rotterna.
Aven om tid fattas kommer du nog koka over av tankar och funderingar runt acklimatiseringen som du "bara maste" skriva av dig o dela med dig. Please!
Per favore!
Prenditi una pausa ma non sparire, ti prego.
Anche se non ti seguo OGNI giorno devo dire che il tuo blog è uno dei migliori ed è un vero piacere far parte dei lettori di var dags glimtarn.
Se è un addio: Auguroni e in bocca al lupo con tutto.
Se è un arrivederci: arrivederci!!!