fredag, mars 06, 2009

Plugga ur

Om 5 minuter har jag en telco där jag förväntas presentera kvalitet. Det känns bra, inför dennna telco. En drömkund men jag påminner mig om att det är en stor kund. En kund jag inte vill tappa men lätt blir personlig med. Men ingen är intressant att lyssna till, som inte är personlig, så tänker jag. 4 herrar och jag i denna telco. Som vanligt. Jag ser inte jämlikhet mellan könen alls i de ledningsgrupper jag möter. Kanske har jag bara otur.

Efter samtalet som nu är om 2 minuter ska jag plugga ur. Ut och jogga ska jag fast jag duschat. Bara för att jag har bestämt mig.

Nu är det en minut kvar och jag längtar till 19.30, då ska jag maken och Matteo på god middag hos goda vänner. De "stora" barnen ska till sina goda vänner. Vi möts upp i skidbacken imorgon.

2 kommentarer:

Mustardseed sa...

Nä jag tror inte du haft otur, jag ser samma sak.

Däremot har jag ovanligt nog just nu TVÅ kvinnliga kollegor i ledningsgruppen jag sitter i, dessutom besitter två av oss två av de tre tyngsta posterna i gruppen. Chockerande och riktigt roligt!

Jag är annars van att alltid sitta i möten som enda kvinna. OCH jag kan lugnt säga att det inte beror på att dessa män man omges av alltid är så otroligt kompetenta att inga kvinnor skulle kunnat tävla...

Var dags glimtarn sa...

Moderna - Kul!!! Jag med, van att vara enda kvinnan. Ok att vara det men trist att det ser ut så. Jag har inte gått ut och joggat än...