fredag, mars 20, 2009

Spagge

Vi väljer mellan säsongens sista skidåk eller stranden. Den här tiden på året är ljuvlig. Det blommar överallt. Solen bjuder på bruna nosar och själen får sig en ordentlig vitaminkick av alla vackra vår färger och varmt soldränkt skinn.

Det är en månad kvar. Bara en månad kvar. Sen är vi svenskar i Sverige igen.

Ett sting av ånger att vi satte barnen i 1:an respektive 2:an. Lärarna verkar superbra så jag får lita på dem. Jag litar på dem. Barnen ska få göra ett mattetest. Lille O:s gick upp till plus och minus tak 20. Hm. Vi ber om ett nytt upp till tak 100. Lilla H:s plus minus tak 100 samt gånger upp till 5:ans tabell. Vi ber om ett nytt upp till 12:ans.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt med 22 grader i mars! Och vilken lyx med ett klimat som gör det möjligt att välja mellan skidåkning och strandvistelse...
Det ordnar sig säkert med skolan för barnen. Lärarna är skyldiga att anpassa uppgifterna efter elevernas förmåga, och inte köra med samma uppgifter till alla i klassen. Spännvidden i kunskaper är ofta stor trots att barnen är födda samma år.
/Anna S.

Anonym sa...

Jag tror dina barn är mycket bättre i både det ena och det andra än "normalskolade" svenska barn. Guldgossen, som går i trean, har inte fått lära sig mer än 7:ans tabell.

Och snälla, fortsätt skriv. För min skull...

Var dags glimtarn sa...

Anna S- ja det är lyx! Jag inser att våra barn ligger både före och efter...

Zäta - Gulliga du. Jag skriver ju! Fick en svår svacka förra veckan, magknip av stress men nu så. Lite bättre ;)