söndag, mars 29, 2009

Family and friends

I en salig mix hela helgen. Inte en lugn sekund faktiskt. Huset huller om buller och möbler som plockas ut och får nya hem. Mat som lagas och bord som dukas om och om igen. Barna röster skratt och allvar. Helgen är slut men vi vann en timme. Den timmen ska jag sitta och dricka te och förbereda mig för en skriknatt. Sorry Matteo men det är slut med nattamacka nu. Slut sa mamma. Om du inte tänker skrika alltför länge. Då kanske jag ger mig. Trots att jag bestämt mig. Trötthet och björntjänster är ju ofta förenade. Men vafasiken. Klart vi klarar det.

7 kommentarer:

Dubbelörn sa...

När natten kommer, o man ligger där o inget annat önskar än att få sova... Ja då försvinner alla goda föresatser sin väg *skrattar*.

Men good luck anyhow ;)

Storkramen

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen - man tror man är visare tredje gången. Men vi höll ut en timme, vi flyttade målet en timme. Sen vart han bara för ledsen. ;) I natt kanske det blir en timme till, vem vet!

Mustardseed sa...

Vann en timme? Men man tappar ju en timme såhär års, eller gör ni annorlunda därnere?

Vi kämpar fortfarande med nattmackorna förresten med vår lilla. Nu är hon sjuk så då veknar vi snabbt. Annars var vi nere på en nattmacka, vilket kändes som en stor seger.

Var dags glimtarn sa...

Moderna- jag la barnen en timme tidigare =vann en timme :)!

Zäta sa...

Det är nog bättre att göra som du börjat med nu, flytta en timma i taget. För både mor och barn. Han är ju ingen knarkare som måste avvänjas ;-))

Var dags glimtarn sa...

Zäta - det har fungerat hela dagen att amma var fjärde timme. OCH han sover bättre, han äter bättre allt verkar bättre. Låt se hur natten blir men visst, du har rätt, en timme i taget :)

Var dags glimtarn sa...

Zäta - det har fungerat hela dagen att amma var fjärde timme. OCH han sover bättre, han äter bättre allt verkar bättre. Låt se hur natten blir men visst, du har rätt, en timme i taget :)