onsdag, december 17, 2008

Med näsan ovan vattenytan

Så känns det idag.

Maken och jag har feber och frosskänslor. Halsont. Matteo ögoninflammation. Lille O och lilla H maginfluensa. Nu kan det bara bli bättre.

Lilla H kom in vid 07.00 och hon och maken bytte på lille M, lilla H valde kläder till lille M.
-Åh du valde den lilla Puh bodyn, det köpte pappa och jag till dig i London när du låg i min mage, sa jag och log.
- Gjorde vi? sa maken. Fan fan fan, sa han sen. Lilla H såg oförstående på sin pappa.
-Förlåt men idag har jag massa möten i London! Nu när ni sa London. Det har jag helt glömt bort!
-Men kör på då, sa jag lite småhysteriskt när han började berätta om vilka möten han hade lagt in.
-Nej inte idag. Jag hinner inte. Du har feber, kidsen är sjuka. Jag är sjuk. Istället gör han frukost, så som bara han kan. Även när han är sjuk serveras hotellfrukost. Makalöst.

5 kommentarer:

Anna sa...

Men så trist! Hoppas ni hinner kurera er till julafton.

Själv hoppas jag på detsamma, efter en otroligt seg månad. Barnen hostar och maken är smittad, men det är i alla fall inte magsjuka...

Krya på-kramar.

Anna sa...

... Och kör med koksaltlösning på bomullstuss till Matteo. Men det gör ni kanske redan. :o/

Trånga tårkanaler?

Var dags glimtarn sa...

Anna - tack! yes, vi kör koksaltlösning

Anonym sa...

Vilken välsignelse din make verkar vara!

Vet du, nu när du skriver, efter att du fått Matteo, dallrar det ett rosa skimmer över dina ord. Det är som en extra dimension, som en slöja av lycka.

Trots kräks och frossa och ögoninflammation så anar jag att du är lycklig.

Var dags glimtarn sa...

Zäta - Japp han är en fining! :) Är det så? Ja, kärleken är iaf mer nu... Så får bara orättvisor mig på dåligt humör mest, sjukdomar är sånt som man måste igenom bara. Typ.