fredag, december 19, 2008

Nope jag vill inte leka

I dont do facebook. För mycket transparans för mig. Har inte lust att lägga tid där heller. Eller att folk lägger upp massa gamla bilder på mig och delar. Att alla ideligen kan kika in i varandras album och ha koll på vad man gör. Live såpor blir vi allihop typ. Det är inte min grej. Insåg jag efter en kort prövotid.

Jag har ju bloggen. Där jag väljer vad som ska vara transparant och slipper leka mina vänner bok. Vilket jag tröttnade på redan när jag var 12.

Så tack för allas inbjudan. Men jag kommer inte på minavännerlive festen. I just dont dig that music!

(En på bloggwalken min skrev om facebook och jag har ju tänkt detta länge nu, att jag måste ta upp detta minavännerboks fenomen. Och tacka för inbjudningar, och förklara varför de avslås).

7 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Jag gick med av en tillfällighet o det positiva var att finna min "bästis" fr högstadiet! Har inte haft kontakt med henne under alla dessa år, men vi var som ler o långhalm.

Men... jag fattar heller inte detta med facebook... Känns som en stor sandlåda för vuxna ;). Det ska skickas hjärtan o kastas snöbollar o gud vet allt. Det känns faktiskt ännu värre än "Mina vänner" *skrattar*.

Det räcker gott o väl med bloggen ;)

Härligt med andra som också känner att de vill leka på egna små ställen än den stora lekparken ;).

smultron sa...

Facebook, suck. Jag ville inte, men en av mina bästa vänner tjatade och tillslut lovade jag testa. Men det var verkligen inte min grej så jag lade ner det ganska snart.

Sara sa...

Jag är med. Men jag använder det mest för att hålla kontakten med vänner som bor utomlands. Av nån anledning känns det lättare att skriva där än att mejla.

Var dags glimtarn sa...

Dubelörnen, ja det finns fördelar, men jag tänker att jag kan bki funnen på andra sätt med...

Smultron - jag förstår precis.

Sara - ja vi var ju kompisr förut, hoppas vi är det ändå ;)

C. Meow sa...

Nä, jag tyckte Facebook var väldigt trist ... Eller så var det för att jag aldrig la ner så mycket tid på att leta vänner och försöka fatta hur det funkade. Då är det väl roligare med en blogg där man kan dela med sig av tankar och funderingar. Hellre det än att skicka låtsasgrejor till varann ...

Var dags glimtarn sa...

Camilla - Yes :)

Sara sa...

Klart vi är! :)