måndag, december 08, 2008

You never know

Som ett kinderägg är han. Lika go och så vet man ju aldrig. Om man får duscha och borsta tänderna menar jag. Så därför gör jag både och samtidigt. Så blir det ingen överrasking. Utan bara choklad.

Han snackar Matteo, mycket, sjunger med. Faktiskt.

Även om jag är avis när barnen och maken kommer hem med bruna näsor och rosiga kinder för andra dagen i rad ikväll är det gott. Att få vara ensam med honom. När de andra är hemma ser jag inte röken av honom. Barnen flyger in och på honom direkt. Jag hör ofta pappa tigga till sig en stund med sin son. Han står på sig, och får några minuter han med.

Igår bakade jag en potatis och broccoli paj och sen mer peppisar med dottra, lussisar på dagen. Så mycket tid brukar jag inte ägna i köket.

5 kommentarer:

Sara sa...

Min trea blev också överöst med syskonens kärlek. Så härligt!

Var dags glimtarn sa...

Sara - det är så härligt att se :) Hur är det nu då när hon är större?

Sara sa...

Nu börjar de bli lite smått irriterade på henne. Hon bestämmer och härjar med dem och vill alltid vara i centrum när de har kompisar hemma. Där sätter jag stopp för prinsessans härjningar – nån måtta får det vara, lite privatliv måste ju även twinsen få! Det skiljer ju trots allt fem år mellan dem. :)

I det stora hela får hon fortfarande oändligt med kärlek från brorsorna. De till och med leker med det rosa ponnyslottet med henne. Fast då är de mycket noga med att dra ner persiennen så att ingen ska se! :D

Solrosfrö sa...

Det verkar ju gå som en dans det här trebarns morsan ;)

Var dags glimtarn sa...

Sara - Underbart det där med slottet! :)

Fröet - Japp so far pretty easy and lovely :)