måndag, september 24, 2007

Bella Settembre

Det är dags att signa in mig på en italienska kurs igen. Nu pratar jag italienska, förvisso, men skulle jag skriva ett CV idag skulle där stå god förståelse och medioker (=halvusel?) i tal. Kan man förändra det till att jag stolt kan skriva god förståelse i tal och skrift bör man väl göra det. Hoppas på att det finns en kurs 2 dagar i veckan, någon timme per gång. Som kan ge den där grammatiska säkerheten.

När man ligger i sin bikini på en ljusblå filt på stranden och datumet är 23:e september, barnen badar i det glittrande Maggiore och maken busvisslar utifrån hopptornet för att försäkra sig om att alla ser när han gör bomben, så kan man enkom konstatera att "sei fortunata".

Att sen ta en pizza utomhus vid 18.00 med solen gassande och svettas trots tunt linne får mig som svenska att le, istället för att klaga på värmen. Bella Settembre!

4 kommentarer:

Sunflower sa...

Jag dör av avund! :) Här är det mössa på, mössa av, stänga jacka, öppna jackan, av med kofta, på med gummistövlar, wow är det 15 grader idag - vad varmt! *haha*

Var dags glimtarn sa...

Sunflower - Mmm, jag njuter så att det räcker åt hela sveriges befolkning tror jag! Catch! *S*

Sara sa...

Jag tyckte faktiskt att det var lite varmt med stövlar i Stockholm idag... ;-)
Och ja – jag är avundsjuk.

Var dags glimtarn sa...

Sara - blåser lite värme norrut.... Jag längtar faktiskt efter att välja stövlar på morgonen :O