lördag, september 01, 2007

Svenskar i sitt esse

Strålande sol, mjuka kuddar i stora breda utesoffor, bord med frukt och vatten, poolen. Vi turas om att vara sjöbjörnar maken och jag. Barnskratt.

Lätt lunch, det är ju apvarmt, ingen viking kan trycka i sig pasta då. Kepsar på, maken riggar cyklar på biltaket. Här ska ner på platt mark och cyklas. Våra små har bara ett fåtal gånger satt sig på en cykel. Som svensk är det ju hemskt att inte lära barnen att cykla vid 5. Vi är alltså hemska genitori, men som nu har ett helg projekt: cykling.

Ikväll svensk TV och godsaker i magen. Imorgon flyttar våra bästa vänner från Como till Lugano invid oss. Vi ska fira!

5 kommentarer:

Sara sa...

Jag är nog ingen rimktig viking då – för jag trycker gärna i mig pasta trots värmen... ;-)

Var dags glimtarn sa...

Ha ha, här är så varmt att jag smälter kring lunchtid, en iste eller banan räcker för mig ! : )

Var dags glimtarn sa...

Men tillägger att vi äter frukost alabama hos oss och jag har aldrig varit en stor luncherska, men gärna en stor fika vid 15 tiden!:O

...och snart Stockholm sa...

Hos oss pågår också projekt cykling :-) Vår femåring som snart blir sex är inte ett dugg intresserad av denna aktivitet som är så intimt förknippad med vardagen i Sverige. Här i UK är det ju nästan ingen av hennes kompisar som cyklar!
Men nog känner man att det är hög tid nu..! :-)

Var dags glimtarn sa...

Hej Norrköping!

Ja vår 7 åring cyklar inte än, men det vågar hon inte berätta i Sverige *S*