tisdag, september 18, 2007

Kärlek

Jag älskar barnböcker. Jag blir lycklig när jag får strosa i en barnboksaffär. Det luktar sagor, alla bilder ger inblick i ens egen fantasivärld. Jag vill inget hellre än att sätta mig ner på en kudde på golvet och bläddra.

Tre, bara tre kom jag ut med. Jag höll hårt i fingrarna. "La Svizzera in un libro", superbra för mig med, om Schweiz helt enkelt. Barnen frågar jämt om olika länder och vi kör ofta en lek där man ska säga saker om ett speciellt land.

De andra två var "Max & Lara Investigatori privati" I Diamanti scomparsi" samt "Mistero in albergo" alltså Martin Widmarks Lasse-Maja böcker! Tyckte det var ok och rätt finurligt att Lasse och Maja blev Max och Lara. Om Lasse nu är ok med att Lara är en tjej och Maja med att Max är en kille :) Andra namn kunde ju annars vara Ludovigo och Maya *S*

Inga kommentarer: