måndag, september 03, 2007

Nu inte sen

vill jag veta hur det är att för H vara tillbaka i skolan och lille O att gå sin första dag! Ack jag otåliga morsa...

Lilla H stod redo i hallen före dess att hennes kompisar kommit in, klockan ringde och hon är enormt "lydig" och stannade där och bytte skor etc. Samtidigt trottade Lille O upp hand i hand med Jessica till la prima, maken följde med, kameror blixtrade som om det var röda mattan people :) vilket de är, denna första skoldag konstaterade rektorn.

Hökmamman kikade på väg till ettans klassrum in i tvåans, där satt hon på en rad av 4 längst ut och bredvid en ny tjej, Sabrina. Leendes men man riktigt ser hur försiktig hon är i kontakter i början. Lilla smulan som ändå är en av de starkaste jag känner är så enormt relationsförsiktig med andra barn, även de hon känt nu i ett år.

Lille O smajlade stort. Vi skakade hand med hans fröken och önskade en trevlig dag. Skolan har börjat och det är 25 grader i skuggan, indiansommar frågade jag, nej då senora L, sommaren är bara inte slut fick jag till svar och mindes plötsligt att detta är vår tredje (!) september som utflyttade och alla har varit varma.

3 kommentarer:

Sunflower sa...

Jag gillar den där försiktigheten hos lilla H. Visst kan saker/karaktärer/personligheter (eh, kalla det vad du vill) vara på gott och ont, men det känns att det där är mer på gott än ont. Om det utvecklar sig så så kommer hon vara försiktig när hon väljer kompisar, när hon väljer bästisar, när hon väljer människor i sitt liv som hon ska lita på, som kommer finnas där för henne. Det behöver inte betyda att hon kommer ha en liten skara vänner, men kanske kommer det betyda att hon kommer vara duktig på att läsa av människor och veta hur de är, och hålla de där de bör vara - nära, på avstånd, riktiga vänner eller bara ytliga bekanta.

Var dags glimtarn sa...

Hej Sunflower- åh du har rätt, jag är alltid mest orolig för lilla H fast jag kanske enkom borde inse att hon är smartare än många *S* Missförstå mig rätt, du anar inte hur skönt det var att läsa din kommentar fröken Sunflower :) För visst är du lärarinna??

Sunflower sa...

Lärarinna och lärarinna, på väg dit, men inte än, allt är på is sen en tid tillbaka. Hitta sig själv först, finna ro inombords, sen resten. Det är liksom målet nu. Men annars så är det gymnasiet jag kommer undervisa i och det är italienska och historia. Jag har i för sig haft redan två anställningar, en vikariat och en vanlig anställning, då jag undervisade i italienska. Kul var det, men även jobbigt. Trevligt att du tyckte om att läsa min kommentar! :)