torsdag, september 06, 2007

Lyx

Dunk dunk dunk. Horisontallt läge. Slutna ögon. Svullet och ont.

Det har varit mycket av det sedan början av augusti. Idag igen. Inte van med huvudvärk. Inte heller van att inte kunna justera min syn så att jag kan se och perfekt. 8 augusti gjorde jag det jag drömt om länge. La mig och stirrade i laserstrålen. Vansinne tänkte jag när jag fokuserade på det röda ljuset, när de spolade vatten i ögat och ett ljusspel aldrig igen att skåda uppenbarade sig. Ok det sista var nog det enda positiva med den operationen där och då :)

Jag såg inge på 3 dagar, vilket skrämmer den bäste. Svullen och ont ont. Efter 2 veckor såg jag perfekt på mitt vänstra öga och idag IDAG drygt 4 veckor senare ser jag även perfekt på mitt högra! Finalmente kan jag förstå att huvudvärken kommer att försvinna, att mina ögon är synkade synmässigt, nu är det enkom för hjärnan att inse (ha ha) att jag kan se varje morgon. Bara att kunna läsa av väckarklockan är en gåva. Att se perfekt är lyx...

- jag kan se, tjohoo!

2 kommentarer:

Sunflower sa...

Oh så avundsjuk jag är på dig för just det! Och inte för att ni även bor i ett land där man pratar Italienska. Alls då! :) Kram

Var dags glimtarn sa...

Jag har inte vågat på så många år, sen är det ju inte gratis heller.... :( MEN NU att kunna se WOW, fast ärligen gjorde det grymt ont i början:O