tisdag, november 11, 2008

- 8

Jag gifte mig enligt statistiken i rätt ålder.

Jag födde mitt första barn helt enligt statistiken sett till ålder.

Jag har haft 2.2 barn (om man anser att ens make är 0.2, eller är 0.2 husdjuren? Eller rent av jag själv :O) precis enligt statistiken ända tills snart.

Vi kör en svensk bil. Vi bor i villa. Sett till dessa fakta följer vi ju normen. Statistiken alias vi följer alla John som jag får Norén feber av. Det gäller att skita i sitt eget skåp eller vad det heter.

Imorgon är det -8 dagar till BF. Enligt statistiken kan Juno komma då. Plus minus 8 dagar sägs det ju.

Annars gillar jag datumen 11/13/21 bäst. På söndag är vi bjudna på en riktigt kul lunch, den vill jag inte missa ha ha. Jag tror på ett torsdagsbarn. Lilla H är född en tisdag, lille O en torsdag. Enligt statistiken i vår familj eftersom Juno är en kille borde han då komma en torsdag? Sett till dag och antal barn en onsdag.

9 kommentarer:

Anna sa...

Tänk så mycket statistik det finns, ibland blir jag rädd. Själv har jag dock ofta kommit fram till att resultatet jag undrat över till slut avvikit från statistiken de gånger jag velat luta mig mot den.

Finns det någon statistik på avvikelserna, månne?

:o)

Var dags glimtarn sa...

Ja avvikelserna måste jag studera när jag börjar bli små galen av att han inte kommer enligt statistiken :) Jag har läst 25 poäng ofrivillig aptråkig statistik på uni, men minns inte mer än hur man ljuger med den som verktyg ;)

smultron sa...

Usch, jag drömde att jag pluggade statistik en natt.
Beroende på vad man tittar på, så kan jag både vara en avvikare och en som följer John ;)

Var dags glimtarn sa...

Smultron. Dont go there ;) Vi är nog mest avvikare ha ha, men även "statistik barn".

C. Meow sa...

Eller så - om man ska se till den matematiska följden så borde han födas på lördag ... eller måndag. Eller så kommer han när han kommer :D

Anonym sa...

Statistik är ju jättekul. Och numerologi, som är mer spännande.

Idag är det nio dagar kvar ser jag.
Nio är en fin siffra!

Hur gör du när du vänder armbågarna ut och in?

Betyder "conare" något på italienska?
Varför är det bara på din blogg som ordverifieringen så ofta bildar ord som man kan tänka sig finns på riktigt?

Var dags glimtarn sa...

Camilla - :D

Zäta - Sätter man ihop händerna med tummarna invid varandra, så kan jag vända armbågarna framåt och sen tillbaka, om man så vill :) Conare betyder inget vad jag vet...

Bodil sa...

Idag är det den trettonde, håller tummarna för att Juno vill kika ut idag.

Var dags glimtarn sa...

Medea - jag med!! :)