fredag, november 28, 2008

Tredje gången gillt


Vi fnittrade halva natten maken och jag. Lillprinsen är så liten, han är så liten. Mantrar vi i månens sken. När han om och om igen behöver ny blöja. Vägrar sova. Bajsar igen så snart han fått en ny blöja. Vi fnittrar att det var så här det var. Tänk så fort man väljer att glömma.

Vid sex på morgonen snarkar maken. Jag har vid den tiden slutat fnittra. Men känner ändå att de tre timmars sömn jag fick räckte. Amningspower, kallas det.

Fast nyss viskade jag till Matteo att om han vill ha en snygg morsa utan grått hår och påsar under ögonen får han lära sig sova på natten. Han kissade på mig medan jag viskade det. Har inte förstått hans budskap riktigt än.

17 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Ja jösses så fort man glömmer...

Anonym sa...

Det måste vara svårt att sluta titta på honom, den lille nykomlingen! Det är kanske bäst att inte börja fundera på hur det ska bli med nattsömnen framöver för er föräldrar...
/Anna S.

Anonym sa...

Jamen halleda så söt! Förstår att ni inte kan se er mätta!!

Sunflower sa...

Och hur söt är inte han då!!! jAG smälter ju och jag är inte ens i närheten av honom. Kan bara tänka mig hur underbart det måste kännas för er! Kram och hoppas ni alla fortsätter att må lyriskt bra!

Kajsa sa...

Ååååå. Jag blir helt mållös.

Dubbelörn sa...

Din förmåga att beskriva med ord berör på djupet!

Dina ord om Matteo känns djupt därinnde o jag är så innerligt glad att du har dessa känslor!

Kärlekskramar till dig

Anonym sa...

STORT VARMT ÖVERVÄLDIGAT GRATTIS!!!
Han är så fin, så söt, lille Matteo.
Och så fint namn!!

Du har förresten fått en utmärkelse i min blogg. Jag förstår helt och fullt om du inte lägger som högsta prio att besvara den, men jag vill i alla fall att du ska veta att du fått den!

Minna sa...

Men åh vad fin - och så liten. Ja man glömmer fort - ´jag har redan glömt och min är bara 10 månader...

Sara sa...

Så fin han är!

smultron sa...

Ljuvlig! Vad drömmer han om tro?

Annie - PD sa...

Han är helt underbar :) kram

Petra sa...

Oj, oj oj här har det hänt stora saker! Grattis och välkommen till världen Matteo!

Anonym sa...

Grattis! Han ar jattefin er lilla Matteo NASTAN lika go' som Ivan!

Var dags glimtarn sa...

Alla - tack tack tack tack! :)

Varmt tack för utmärkelsen Sabina!!!

Anna sa...

Mmmmmm, så fint!
Fin son, fin bild.
En karamell.

Linda K sa...

ÅH SÅ FIN! stort grattis till juno :D

Solrosfrö sa...

Goding! Grattis igen ;)