onsdag, november 12, 2008

Beslut

Är man född i vågens tecken som jag så vägs alla beslut noga. Beslut är bra. Men det kan ta ett tag innan jag utvärderat alla aspekter. Fast ibland är jag å andra sidan ubersnabb. Det har givetvis inget med vågens tecken att göra, men enkelt att referera till vågskålen. Jag lägger till och drar av tills min jämvikt infunnit sig i detalj.

I maj står våra fötter på svensk mark, för att vandra kring på ett längre tag. Utan att veta hur länge. Vi har nu beslutat att flytten blir i april/maj. Att barnen ska få gå i svensk skola minst en månad före sommarlovet, istället som först tänkt, att gå klart terminen här. Tror det blir bättre ur kompis och testa på svenskt skolsystem synpunkt, bättre för dem. Annars blir sommarlovet en lång väntan och nog en nervös väntan.

Jag söker efter en italiensk tjej eller kille i Stockholm, som ska bli Junos dagmamma/pappa ngr timmar i veckan. Som ska få ha italienska timmar med H och O. Jag ska ringa italienska institutet och se vad de har för barnkaktiviteter. Försöka i den mån vi kan väva in italienskan i vardagen. Det har vi beslutat är viktigt för oss.

Vi letar bostäder varje dag. Mest lägenheter. Något jag inte kunde tänka mig för några år sedan känns nu mycket mer rätt. Det svänger sa katten.

7 kommentarer:

Sara sa...

Jag är också våg.

Det finns en italiensk mamma på dagis, jag kan höra med henne om hon har några tips om du vill? (De bodde för övrigt i Schweiz förut.)

Var dags glimtarn sa...

Sara - I know, du är några få dagar äldre än mig ; ) Jätte jätte gärna!!!! Bodde de i italienska delen då?

Anonym sa...

hej,

här finns det nästan alltid italienare son söker såna jobb:

http://www.italiansonline.net/sezioni_forum.php?sezione=52

Annie - PD sa...

Spännande :D Det kommer så strålande bra :)

Var dags glimtarn sa...

Anonym - Men toppen, tack!!!

Annie - :D

Solrosfrö sa...

Ni kommer att "väva mattan" av italienskt och svenskt perfekt ;)

Kajsa sa...

Så spännande! Era tankar om flytt april/maj låter kloka.