torsdag, november 20, 2008

En första virvel

Jag väntar nu på den. Den där första tanke virveln, att nu är det bara du och jag, tillsammans. En tid där alla andra är svaga konturer. Som liksom skuggor ibland dyker upp, för att sen lika fort försvinna. Även fast jag vet att de hela tiden finns där.

En tid där vi gemensamt kämpar, då man faller igenom ett schackt, där världen bara är din och min.

Jag tänker på den stora kärleken som följer. Även om den redan finns. Hur hjärtat expanderar till att igen bli dubbelt så stort. Där kärleken till dig kommer att fylla det nya utrymmet. Att det faktiskt fungerar så. Jag tänker sen på tomrummet, som jag i 9 månader hållt ordentligt uppvärmt. Bara för dig. Hur dina rörelser och dina former är inpräglade i min kropp.

Jag följer uppmärksamt dina rörelser så nära inpå. Jag kupar händerna över din rygg som så tydligt känns men som jag inte ännu kan se. Jag längtar att få kika in i den där nyfödda blicken, som inte kan beskrivas med annat än med ren magi. Jag är förberedd men vet att jag ändå kommer att bli överraskad.

11 kommentarer:

Anna sa...

Mycket vackert skrivet. Så vackert att jag faktiskt fäller en tår – för kärleken.

Solrosfrö sa...

Åh vad jag avundas dig... jag vill också ha en bebbe att snosa på! Men tre räcker nog... ;)

Sara sa...

Håller med Anna – så vackert.
Den nyfödda blicken är som om den vore minst tusen år gammal. Magiskt.

Dubbelörn sa...

Du har en otrolig förmåga över orden...

Ord som förmedlar känslor, ord som blir till text, text som berör...

Varmaste kramen är din o Junos ikväll

Var dags glimtarn sa...

Anna - Tack cara...

Fröet - jag vill också snusa på bebbe, det känns så långt fram nu :O

Sara - Tack! Och ja....rent underbar och magisk.

Dubbelörnen - Tack snälla :)

Sunflower sa...

Vilka vackra ord! Jag fick tårar i ögonen. Du borde samla alla dessa vackra ord du skrivit genom tiden och ge ut till en vacker bok. Den skulle jag köpa! Kram gumman

smultron sa...

Sista meningen- så klockren!

Var dags glimtarn sa...

Girasole - Grazie cara!!! Kram tillbaka

Smultron - Visst är det förunderligt, man har ju gjort det förr, och mött den stora kärleken 2 ggr för mig. Men man vet att det kommer att li lika överraskande igen.

C. Meow sa...

Håller med de andra. Så vackert skrivet. Tänk, en dag kan du visa detta för Juno ... Kärleken är stor och fantastisk.

Var dags glimtarn sa...

Camilla - Grazie. Ja kärleken är stor och fantastisk.

Kajsa sa...

Å så fint du skriver. Jag tror att Juni också väntar. Med förväntan och spänning.

Tänk att snart får ni ses!