torsdag, november 06, 2008

Sista besöket

Idag var jag hos min dottoressa. Min gynekolog that is. Här går man inte till en barnmorska när man är gravid. Jag älskar ordet dottoressa. Vi har ju alltid kallat vår dotter för vår piratessa. Ska börja säga doktoressa i Sverige sen. Om det är en kvinna alltså.

För sista gången besökte jag henne. Nästa gång blir den 20:e november, fast på sjukhuset istället. Om Juno inte behagat komma före dess.

Vad ska jag ha med mig, undrade jag när jag trasslade mig ur CTG kurvan som de la för att lyssna på hjärtljuden, men senare gav upp då Juno kickade hejvilt på apparaten. Tofflor och tandborste fick jag till svar. Men min journal då svarade jag. Nej men cara, den har de redan, den uppdateras hos dem varje gång du varit här. Så kommer ju jag direkt efter det att du ringt in och sagt att du kommer. Tänk så mycket jag inte vet, som de givetvis antar jag vet. Ja ja, nu vet jag.

Tänk det är faktiskt dags snart. Stort. Overkligt och jäkligt spännande.

Min fina väninna ringde mig imorse och påminde mig om vad jag sagt inför hennes förlossning. En värk i taget. Det finns inga sen. Bara nuet. Jag är glad att jag blev påmind tillbaka. Tror jag åker in i natt. Ha ha HA. Uppenbarlien beredd nu. Ska iallafall packa tandis och tofflor i kväll.

+12 kilo. Perfekta värden. Massor med fostervatten, en stor fin fisk på 3 kg.

Min "STORA" kund frågade mig om våra två första var tidiga eller sena. En 4 dagar tidig, en 4 dagar sen, svarde jag. Jaha, då är medianen 0, han kommer den 21:a :)

17 kommentarer:

Sunflower sa...

Men men, redan?! Det står 14 dagar kvar. :)

Var dags glimtarn sa...

Sunflower- ha ha ha, ja men vem vet!? :) Nej jag tror inte det är dags än, men börjar vänja mig med att det snart är det!

C. Meow sa...

Oj så spännande och du verkar vara i goda händer.

Var dags glimtarn sa...

Camilla - ja 14 dagar är ju ingetting....

Sara sa...

När du inte uppdaterade bloggen i morse, trodde jag ju att Juno kommit nu ju!
Kände det på mig. Men jag hade visst fel. :)

Sara sa...

Fast det är klart – än är inte dan slut...! :)

Var dags glimtarn sa...

Sara - Nepp än är dagen inte slut! Hoppas din intution är riktigt bra ;) Kram

Anna sa...

Bara för att jag ska säga något, så satsar jag på den 19:e. Då skulle Juno och jag bli födelsedagskamrater.

Du är redo, det är så härligt att höra!

smultron sa...

Du låter så redo att det smittar och jag känner hur jag själv är beredd att slänga ner det nödvändigaste i en väska och dra till BB. Utan mage, utan journal, utan karl!

Vicki sa...

Inne och tar mig en titt i din blogg.

Var bor ni någonstans, Italien?

Vicki

Christina sa...

Spännande snart är det dax!

Sara sa...

Ingen bebis än? ;)

Solrosfrö sa...

Dottoressa - underbart ord!

Minna sa...

Aoiii, snart alltså! Spännande. 21a är det bästa datumet. Då blir han exakt tio månader yngre än Jacken. Jack och Juno - två nollåttor!

Var dags glimtarn sa...

Anna - ah, 19:e är ett bra datum då ;) Lets see :)

Smultron -- ha ha, spring in vettja :)

Vicki - hej! välkommen! Vi bor i Italienska delen av Schweiz

Christina - Hej och välkommen!

Sara - nope cara, men din intution gäller till minst midnatt väl ;)

Fröet - visst är det!

Minna - Ah, det är ju vårt BF, ett till bra datum :) (och Jack och Juno skulle ju bli klassisar med, fast den ena inte ens kan röra sig fritt än ;))

Dubbelörn sa...

19 passar också fint för mig ;). En bra dag, eller hur?

Kika in i svenska kalendern ;)

Hellre för 14 dagar för tidigt än 21 dagar ÖVER tiden!!!

Kramar

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen - sprang och kikade i min svenska almanacka, ha ha got you :)