onsdag, november 05, 2008

Slutspurtar

Projekt superstort börjar närma sig mål. Men även om jag levererat i god tid tar andra tid på sig. Datorn får följa med till BB, som det ser ut. Logistik gillar jag inte, ändå blir jag alltid involverad. Försöker bolla över. Får bollen tillbaka. Eftersom jag är en otålig själ som tycker det mesta går för sakta tar jag den. Eller roffar jag åt mig den? Logistik ansvar står inte i mina avtal. Borde ta betalt för det.

Projekt ställer mat på bordet har fått lida. Måste spurta på, ha lager, så jag kan ta mina 3 veckors mammaledighet.

Jag vet, 3 veckor. Inte mycket. Mindre än södra europas 4 månader. Jag är knäpp både hemma och här. Men jag är egen (företagare menar jag då). Jag är optimist. Jag gillar att jobba. Så länge bebis och jobb fungerar blir det så. Jag har kontrakt till mars, sen kan jag faktiskt vara mammaledig. Men jag är ingen lattemorsa. Far from. Så antagligen jobbar jag lite ändå. Om marknaden tillåter mig. Så får man inte glömma att det finns en pappa med. Som liksom jag värderar och älskar tid med kidsen. Och är kontoret på hemmplan är det urlätt att amma när bebis vill. Och gulla när bebis är vaken. Jag tror det kommer gå. Så tror jag att tro på. Det brukar fungera för mig.

7 kommentarer:

Sunflower sa...

Man får göra det som är bäst för en och ens egen familjesituation, och inte gå efter några riktlinjer. Det är du bra på, har jag förstått! Så kör på! Så länge alla mår bra och är glada! Kram

Anonym sa...

Kör på vad som känns rätt för dig! Tycker du är en förebild för oss unga kvinnor som vill arbeta, starta eget, bilda familj och LEVA! Tack för en bra blogg och mycket inspiration :)Kram Fia

Anonym sa...

Det har väl egentligen ingen betydelse hur man göra. Bara det är något som passar hela familjen!

Var dags glimtarn sa...

Sunflower - Tack cara! Vi kör på som vi brukar, så länge alla är glada och jag bryter med riktlinjer och oskrivna regler och skriver egna så länge.

Fia - Hej! Tack så underbart att kunna inspirera!!! Jag blir superglad såklart. Kram

Zäta - Eller hur, jag instämmer helt!

Anna sa...

Era förutsättningar verkar vara de bästa. Det här kommer att gå fint!

Solrosfrö sa...

Klart man ska välja det som känns bäst ;) Livspusslet ser så olika ut för oss alla!

Var dags glimtarn sa...

Anna - tack för pepping!

Fröet - Jag är en sån kamelont, det mesta kan kännas bäst för mig :O! :)