fredag, november 07, 2008

To do´s

Fredag. 3 telefonkonferenser. Målare i huset, södra europa bjuder gärna på mögel i badrum. Farfar fyller år. Logistik problem med möten som ska lösas. Packa tandborste och tofflor (varför packar jag inte väskan?). Plocka i ordning inför fredagsmys. Eller nej, inför att städerskan kommer. Men här är ju alltid plockat, jag är uberorganiserad hemma (utanför garderober och förråd) tillskillnad mot på jobbet. Och nej, jag skäms inte det minsta för att ha städhjälp. Vet inte ens varför jag kände att jag var tvungen att skriva det. Jag gör allt för att vinna tid till roligare saker och roliga saker kostar tillskillnad mot städerska inte alltid pengar.

Telefonen ringer, mobilen mest, hej hej ingen bebis än? Och jag vet, havande blir ibland irriterade, putta, trötta på sådana samtal. Kanske speciellt 13 dagar före BF. Men inte jag. Jag känner mig faktiskt tacksam för att folk tänker på mig. Och ett hej stör aldrig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför ska det vara så mycket att göra just på fredagar?

Var dags glimtarn sa...

Zäta - Egentligen är det ju inte så mkt på min lista. Men det kändes som tunga jobb saker, men alla utan 1 löst, sen har jag det där veckans jag ligger efter saker att ta tag i. Sen :)

Dubbelörn sa...

Lovar att efter dag 15 över tiden så blir du fullständigt rabiat över frågan "Är du hamma fortfarande???".

För att inte tala om när man gått 21 dagar över tiden...

OCH STÄDHJÄLP??!!! Skämmas över det??!!

Herre gud! Varför skulle man inte ha städhjälp? Det finns väl roligare saker att ägna sig åt än städning?

Har aldrig någonsin förstått det det där svenska att skämmas för att någon anna städar hemma hos en...

Stor kram

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen - jag behöver gå över tiden för att hinna med jobbet!!! :)

Usch, jag kan fortfarande känna mig som en riktig "borgarbracka" när städhjälp diskuteras... Jante är dansk, jag försöker minnas det :)