måndag, november 10, 2008

Blottning

Jag fick en utmaning av Zäta. 7 sanningar om mig. (och jag älskar att hon kallar mig den evigt unga Junos mamma:)

1. Jag har en handfull bra oersättliga fina väninnor, annars kommer jag bäst överrens med och har ofta roligast tillsammans med män. Jobbar bäst tillsammans med män. Så har det i allafall varit historiskt.

2. Jag kan vrida tungan och armbågarna bakochfram.

3. Jag överproducerar på vissa håll. På andra underproducerar jag. De där små enklare sakerna. Poff under mattan. Medvetet gör jag det, och mycket irriterande för mig själv. Blir inte heller bättre på att ändra det med åren. Snart snart snubblar jag på den där mattan med all skit under.

4. Det är sällan stökigt hos oss. Det är alltid stökigt på mitt kontor.

5. När jag verkligen lyckas med något som jag tycker är stort håller jag det för mig själv. Åtminstonde en längre tid. Har långa ryggdunknings armar som når runt om mig.

6. Jag äter mycket och gärna godis. Jag bakar mycket och gärna med. Sen äter jag upp det jag hinner före gamarna runt om mig kommer.

7. Jag vill skriva barnböcker på heltid. Det är min dröm. Men jag är för feg för att testa fullt ut.

Erkännande: jag har jättesvårt för ihop och särskrivningar. Måste ha med tvåspråkigheten att göra tänker jag att jag vill skriva för att skylla på något. På engelska skriver man isär, på svenska ihop. Jag gör oftast fel på bägge språk.

4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Härlig att få veta lite mer ;).

Kan nog skriva under en del av punkterna... förutom 2 *brrrr* och 6 och 7 ;)

Kram

Solrosfrö sa...

Kul läsning, jag har precis lagt upp en egen sjua ;)

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen- jag har bra metabolism (heter det så?) som tur är....

Fröet- ska kika in och läsa!

Petra sa...

Så roligt att läsa om dig :)
Jag kan förresten också vrida armbågarna bak och fram. Ett bra partytrick eller hur ;)