fredag, september 05, 2008

Boom

Det har åskat i exakt 24 timmar nu. Jag är rätt trött på att bli bländad och att fönstrerna skallrar. BOOM! Another day in thunderland, verkar det som.....

Ser fram emot fredagsmys. Mamma Mia film och kanske jag bakar i åskvädret, mellan samtal och mail konversation. Usch, kvitton ska redovisas. Min akilleshäl. Kvitton. De bara försvinner, fast jag lägger dem på ett speciellt ställe så är det alltid någon som rymt sin kos. Kvitton och strumpor verkar ha ett eget hide-out, varifrån de garvar åt mig virrpanna som söker och söker. Alltid utan resultat.

8 kommentarer:

Sara sa...

Mamma Mia vill jag också se!

Kvitton ja. Mitt mål den här veckan var att skapa ett smart system för mina kvitton. Tror du jag har gjort det? Nix.

Solrosfrö sa...

Mamma Mia är uuuunderbar ;) Ni kommer att få en go kväll!

Var dags glimtarn sa...

Sara - Jag har längtat! Nej det där med kvitton är verkligen ett ämne för sig...

Solrosfrö - Härligt! Och trevlig helg!

Anonym sa...

Ha en skön fredagkväll!
/Anna S.

C. Meow sa...

Ja fy för kvitton och sånt - kan man ansöka om en överförmyndare?

Nässelblom och choklad sa...

Åh, jag vet precis hur åskan rullar runt mellan bergen i all oändlighet.....Fast när jag tänker på det på avstånd är det förstås ett mysigt minne. Annars gillar jag inte åska och inte att hålla reda på kvitton hellre. Hoppas du lyckas fånga in rymlingarna.

smultron sa...

Hoppas det har lugnat ner sig nu och att alla kvitton kommit fram från sina gömställen!

Var dags glimtarn sa...

Anna S- Tack det hade vi :)!
Camilla - ha ha ha, I wish ;)
Nässelblom- ja det dånar runt och runt i bergen... De största rymlingarna saknas än!

Smultron- Smultron - alla utam de två stora, såklart = löneavdrag :O