måndag, september 01, 2008

Dagens skörd


Trädgården har jag lovat att fota. Men det följde med ett syskonpar hem idag och de tog all min energi. Nej det är inte sant. Jag var nere i trädgården. Plockade tomater. Glömde kameran. Orkade inte upp och ner igen.


De som syns ovan var lördagens skörd. 1 kilo körsbärstomater. Nu, är de nedfrysta och en del kylskåpskall pomodorosås. Perfekt att plocka upp till lunch och riva lite parmesan över pastan och såsen, en kvist basilika e buon apetito!
(päronen äter vi som de är...)


8 kommentarer:

Sara sa...

Absolut godaste såsen!

Var dags glimtarn sa...

Mmm, och det är så enkelt. Om man bara har tid att sjuda i 45 minuter ;)

Anonym sa...

Vad gott det ser ut!
/Anna S.

Sara sa...

Förresten, har ju glömt att fråga dig om du har nåt tips på några italienska bloggar? :)

Solrosfrö sa...

Jag tar en tomat - tack!

Unknown sa...

Good good good......

smultron sa...

Vilken fin bild!!! Jag känner dofter från den.

Var dags glimtarn sa...

Anna S- godare när de kokas, doften, vitlök, lök, basilika och massa tomater. Eller silandet kanske är det bästa. När bara saften rinner ner i det som ska sparas :)

Sara - Nej....trist jag är :O Har aldrig surfat runt efter det.

Sol ros frö - Be my guest, vi har massor!

Good girl- keep away, du är ju en spelsajt!

Smultron - :)!