tisdag, september 16, 2008

For my information

FYI, står ju i vartannat jobb mail.
FMI: om du verkligen måste spotta, spotta långt!

Igår kunde man se en mäkta gravid kvinna spotta på barnens skolgård. Det flög nämligen in en stor fluga rakt in i min skrattande mun. Sannolikheten är liten men tydligen inte tillräckligt liten. Till alla barnens stora förtjusning spottade en mamma, rakt framför barnen, lärarna och nunnorna. De fick sig ett skratt de med, spottloskan landade rakt på den stora bollen som numer är en del av mig. Med en grann spottloska på den utstickande magen kikade jag generat upp mot de skrattande ungarna och nunnorna. Sen ner på flugan, som faktiskt flög iväg, tyvärr torkade han inte upp efter sig. Skit fluga.

Med en grann fläck på magen körde vi tjejerna till hiphopen, lille O och jag. Sen vandrade vi i 40 minuter för att hitta den där fiolaffären som vi sökte efter. Väl där stod vi som stumma. Det var som att kliva in i en annan värld. Varken lille O eller jag ville lämna den. Där luktade och lät ljuvligt. Harry Potters trollstavsaffär var det, bara det att här fanns det stråkar i lådorna istället. Lika gammalt och dammigt, lika mystiskt och lika hjälpsam gubbe. På samma sätt som Potter testade vilken trollstav som passade honom, testade lille O vilken stråke som var hans.

12 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Barn älska när vuxna gör något som är totalförbjudet *hahaha*.

Men den butiken med filoerna låter ljuvlig. Sonen älskade Harry Potter böckerna så jag kan föreställa mig magin där inne.

Kram

Dubbelörn sa...

fiolerna... skulle det ju stå ;)

Nässelblom och choklad sa...

Haha, vilken bild! Jag kan tänka mig att barnen verkligen kommer att komma ihåg den händelsen. Genant, nja sådant får man väl bjuda på ibland. Du verkade klara det hela med fattning. Spännande fiolaffär. Det är så fantastiskt att hitta sådana miljöer där tiden stannat. De blir tyvärr mer ovanligt, eftersom det blir mer vanligt med design och styling i alla lägen.

Annie - PD sa...

Hehe, men flugor är läbbiga när det flyger in i munnen så jag förstår dig till 100 % :D

Kajsa sa...

Ha ha - underbart med flugan på magen! Det är fascinerande när en kropp förändras under graviditeten: man hinner inte riktigt med i svängarna. Det är lite som att köra en okänd bil: man vet inte riktigt var den slutar...

Solrosfrö sa...

Usch för flugföda... hoppas han hittade sin stråke ;)

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen - Exakt, ibland får man visa sig mänsklig genom att spotta :)

Nässelblom. I denna "agenzia" var tiden klart frusen....

Annie - jag trodde sånt bara hände mig? :)


Kajsa - visst är det förunderligt, ens fysik ändras så att man ideligen antingen spottar på eller slår in i saker med magen :)

Solrosfrö - Flugföda is not for me! :)

smultron sa...

Åh, nu längtar jag tillbaka in i HP-världen...

Anonym sa...

Jag gillade att vara gravid av en enda anledning (nej, nu överdriver jag lite men...) och det var att när jag spillde blev det en förlåtlig fläck på magen. När jag spiller nu, hamnar alltid gegget på brösten eftersom de sticker ut längst, och det ser mycket ofräschare ut.
Fast spottat mig på magen har jag faktiskt aldrig gjort.

Och nu vill jag att mina barn ska börja spela fiol för det låter så mysigt. Eller nej, förresten. Det tar ju en evighet innan det börjar låta bra. Piano är kanske bättre, eller gitarr, eller.. ja, inte trummor i alla fall.

Var dags glimtarn sa...

Smultron - kan man inte få besöka den på riktigt? Ngt för Disney world att tänka på....

Zäta - Ha ha ha. Gitarr spelar syrran hans, andra instrument har inte alls väckt hans sanna intresse, vi får stå ut med gnäll ljud ett tag. Låt se om det håller i sig......

C. Meow sa...

Ha, ha - jag har nästan lyckats spottat mig på magen. Utan att ens vara gravid! Är riktigt usel på att spotta.

Var dags glimtarn sa...

Camilla - ha ha då är vi två usla spotters :)!