torsdag, september 04, 2008

Grazia och morgonpasset

Igår kom maken hem efter en oväderslanding i Milano. Men sig plockade han Expressen och SVD. Man blir ju sådär barnsligt lycklig av svenska tidningar så fort man bor utomlands. Som ett äkta gift par kröp vi ner i sängen med varsinn tidning ;) Men, väldigt fort insåg jag att i Expressen stod det inte något. Inte något alls. Jag tog upp min svarta Grazia istället, ögongodis och iaf några artiklar. Dessutom alltid även en kurs i italienska.

Så lyssnar jag ofta på zuppa inglese som morgonradio. Ett italienskt program. Men så kom jag på, jag kan ju lyssna på webradio (dah!). Är det morgonpasset som gäller eller tipsa mig gärna!

10 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Jag har inte funnit något program som jag gillar så där riktigt. Tycker man tröttnar på alla, låter likadant efter ett tag.

Kör med nyhetsmorgon på tv istället ;).

Var dags glimtarn sa...

DUbbelörnen, via weben menar du? Klart, man kan ju lyssna på TV med. Har det som bakgrundsmusik sas när jag jobbar...

smultron sa...

Omslaget får mig att tänka på chokladpraliner...

Var dags glimtarn sa...

Smultron - MMM. Den är inte helt fel Grazia. Tjock, glansig och en hel del text emellan de vackra folket bilderna. Om jag jämför med svenska dito magasin. Undra om jag kan köpa den i Sverige med på såna där ytiskiosk ställen som jag glömt vad de heter....

Sara sa...

Jag har precis beställt Grazia. När jag är lat brukar jag surfa in på press-stop... :D

Var dags glimtarn sa...

Sara- Ifrån Italien? You like too I guess...Press stop heter det ja, den som ligger på Götgatsbacken borde väl ha Grazia?

Sara sa...

Grazia finns lite här och var. Men ibland är jag extremt lat och beställer från press-stop på nätet. Och den levereras alltid dagen efter.

Var dags glimtarn sa...

Så skönt att veta :)

Såg du killen på idol som sjöng på usel italienska. Jag skrattade så jag grät och tänkte "shit låter jag såååå illa". Tror inte juryn uppfattade det bara!???

Sara sa...

Nä, jag kollar ju nästan aldrig på tv! Men jag kanske kan kolla på webb-tv? Nu blir jag ju nyfiken ju!

Var dags glimtarn sa...

Ja du måste titta och berätta sen, i mina öron låter det helt fantastiskt roligt, eller så är jag väldigt obekant med ngn dialekt :D Han gick vidare titta på web-tv (det är det enda jag har) på de som gick vidare igår, sången hette americo eller så. TV4.se!