torsdag, september 11, 2008

Scenario overkligt

Tänk er en väldigt gravid kvinna som flyger iväg för att träffa en potentiell kund. Ett säljmöte. Om ett mycket stort uppdrag. Några mail växlas emellan den potentiella kunden och mig och veckorna går. Jag har sett det som framtida prospekt. Vi fick bra kontakt. Men jag är ju även hög gravid, det var ett stort projekt, ett längre projekt. Ett projekt där man noga går igenom hela stora internationella verksamheten.

Just precis för någon timme sedan damp ett mail in (mail liksom inte samtal) att vi kör tillsammans. Jag har fortfarande inte lyckats stänga munnen. Det är för overkligt. De sa ja till offerten på varje punkt. Jag är höggravid, de vet att jag inte kan flyga längre, men säger att de litar till min kompetens och känsla. Jag har som tur är backup om det kniper.

Därför alla goa som läser här titt som tätt, drar sig den hög gravida kvinnan sig in i jobbdjungeln med ett projekt för många, och det sista större än jag drömt om att få axla allena, tillbaka. Alltså, jag tar en time out ifrån att blogga. Jag kommer inte hinna. Jag hoppas jag hinner färdigställa detta på 4-5 veckor. Jag ser mig själv drukna lite i jobb ett tag och ler samtidigt åt faktumet att jag kan vara mammaledig längre.

Bye bye for a while (skriver kanske då och då) och håll tummarna att jag inte tagit mig vatten över huvudet. Risken finns.

Innan jag drar mig tillbaka ett tag så kan jag berätta att den där fina svarta väskan kom nu, den är ljuvlig. En finfin present! :D

18 kommentarer:

smultron sa...

Lycka till! Kommer att sakna dig men planerar nånting liknande annars blir inget annat gjort!

C. Meow sa...

Jippiii! Grattis och så glad och mallig jag blir för din skull. Att landa ett stort drömprojekt är bara det en bedrift, att dessutom göra det höggravid är ännu mer imponerande. Även imponerande att det finns företag som inte ser småbarn och graviditeter som hinder.

Stora, största kramarna - men fan att du inte hinner blogga! Men visst kommer du tillbaka?

Var dags glimtarn sa...

Smultron - Tack, jag kommer sakna dina kommentarer! Men I will be back med små guldkorn som kantat min vardag, när det hinns med.

Camilla - Åh du är så go, och jag är mer impad av företaget som vågar gå emot strömmen och satsa på den gravida kvinnan ; ) Yes, for sure, jag ska skriva tills vi flyttat hem iaf!

Anonym sa...

Grattis !!

Vi får försöka klara oss utan din små anekdoter...

...men du kan väl skriva lite ibland. Jag tänker till in lite då och då iallafall.

Kram

Anonym sa...

Du kommer att vara saknad, men välkommen tillbaka! Lycka till med projektet.
/Anna S.

Var dags glimtarn sa...

Pia - Tack!! Ja kika in ibland, man vet ju aldrig.

Anna S- Tack för fina ord!

Åsa sa...

Grattis och lycka till! Det låter jätte häftigt:)

Solrosfrö sa...

Kul! Giiirlpower ;) Grattis till jobb och till finaste väskan. Ta hand om dig - vi ses!

Minna sa...

Grattis och lycka till!!!!!!

Sara sa...

Åh, vad roligt! Stort grattis! Auguri!!

Nässelblom och choklad sa...

Vad kul att du fick uppdraget! Och vad härligt att de inte hakade upp sig på ditt tillstånd. Även om jag kommer att sakna dig, tycker jag att det är bra att du tar en paus från bloggen. Nu får du fokusera på ditt projekt ett tag!

Petra sa...

Grattis till uppdraget! Stressa inte för mycket bara! Och bloggen gör det inget om man prioriterar bort ett tag. Även om det är tråkigt för oss som läser.

Var dags glimtarn sa...

Stumpan - Hej där! Tack, det blir en liten resa :)

Solrosfrö - vilket företag va, de får gå i bräschen för girlpower (dvs min uppdragsgivere) :)

Minna - Stora tacken!!!

Sara - MIlle grazie !!

Nässelblom&C - Vissa pauser är nog bara bra :) Tack!

Petra - Tack, jag stressar inte, faktiskt, inte nu iaf! :)

Anonym sa...

Vad fantastiskt roligt!
Inte att du bloggpausar förståss (men hade du inte gjort det skulle jag förmodligen tyckt att du är lite knäpp) utan att du får ett så fint kvitto på din kompetens och yrkesskicklighet.

Jag önskar dej all lycka med jobbet, och Juno/Victor/Wiggo!

Många kramar

Dubbelörn sa...

Underbart med uppdragsgivare som ser möjligheter istället för hinder!!

Ingenting är omöjligt, det omöjliga kan bara ta lite längre tid ;)

Lyckatillkramar

Var dags glimtarn sa...

Zäta - Stort tack!!!

Dubbelörnen - Japp :) Tack!

Kajsa sa...

Åh - grattis! Vad spännande!

Skönt med ett uppdrag som är så begränsat. Lättare då att ge järnet, när man vet att det går att pusta ut efteråt. Sköt om dig och magen, ser fram emot blogginlägg framöver, sporadiska eller efter din paus!

Anna sa...

Jättegrattis från mig, och lycka till! Det kommer att gå så bra!

Häftigt.