onsdag, september 10, 2008

Tjuvlyssnat

Som en löpenld till morsan gick ryktet. Väldigt italienskt.... Och med strålande ögon berättas det.

Tjuvlyssnat av Giacomo på toaletten, som berättade för sin mamma, som berättade för min väninna som berättade för mig. Allt inom 3 timmar. Vilken löpeld.

Alessandro till lilla H i badrummet på skolan: H jag bara älskar dig, hela dagarna.
Lilla H: Jag älskar dig med Ale.
Ale: Tänk att vi kan prata såhär med varandra utan att någon hör oss.
Lilla H: Fniss.
Ale: Du är verkligen vacker.
Lilla H: Du med.

Giacomo satt på en toa i badrummet han med. Men det visste såklart inte lilla H och främst inte Ale. Nyfikna morsan försökte titta henne i ögonen väl hemma, och frågade om något extra kul hänt idag. Men nej, en vanlig rolig dag mamma, blev till svar.

Fast jag skriver det ändå. För när hon väl får bloggen att läsa är det nog kul att påminnas om.

7 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Sötare än sött! Man smälter... ;)

C. Meow sa...

Vilken romantiker hon har hittat Lilla H :D

RANA sa...

Hahaha, gud vad gulligt. Jag är också mycket imponerad av dem. Vilken tåga! :-D

KRAM, Rana

Var dags glimtarn sa...

Solrosfrö - Men eller hur, italienare, stora som små kan det där med att tala kärlek :)

Camilla - :D

Rana - Modigt, no doubt!

Anonym sa...

Vilken charmör! Italienarna (schweizarna) lär sig kanske redan från späd ålder hur de ska ge komplimanger, ha ha! Det måste du absolut spara i text tills lilla H blir vuxen.
/Anna S.

Sunflower sa...

Ren och skär romantik. Jag blir rörd till tårar (jag har PMS, så jag blir lätt rörd). Så vackert! :)

Var dags glimtarn sa...

Anna S - Japp, de får tidigt lära sig romantik tror jag ; )

Sunflower - Hennes pappa sa -men så sött! Sen rynkade han pannan och sa, men sen gick de ut ur badrummet va!? Ha ha.