fredag, september 19, 2008

Ut -flykt

Vi har smidigt två helgplaner. Antaglien för att vi båda har massor med jobb. Eller kanske för att solen är varm och himlen blå.

Vi drar på lördag en bit runt Maggiore, stannar där vi vill, via Alessi outlet på utvägen för att kanske för sista gången fynda fynd. Förhoppningsvis kastruller, eftersom maken ständigt bränner sönder våra. Barnen ska välja restaurang längs vattnet i Italien. Vi är hemma redan samma dag, när det känns dags. Helgen bjuder på sensommarvärme, som var dag just nu.

Helgen efter åker vi till Italienska rivieran. Lerici. Där ska vi bo på mitt namne hotell. Dessutom med goda vänner. Vi drar redan på fredagseftermiddagen och är framme till middag. Dagen efter äter vi frukost blickande ut över strand och hav. Det tar 2 1/2 till att få doppa fötterna i medelhavet.

7 kommentarer:

Linda K sa...

åh herregud vad det låter ljuvligt!

C. Meow sa...

Fy, jag tycker det låter gräsligt. Förstår att ni vill flytta till Sverige igen ... Och sluta berätta om alla outleter hemska, hemska kvinna :D

Sara sa...

Sensommarvärmen kom aldrig hit.
Låter som en underbar helg!

smultron sa...

Åh, så härligt att få doppa fötterna i Medelhavet! Det var många år sen...
Hoppas ni har det underbart!

Solrosfrö sa...

Jag sitter här och suckar avundsjukt, även om, vi också har sol idag... HA det underbart!

Anonym sa...

Det är fint vid italienska rivieran! Jag hade inte alls tackat nej till sol,sensommarvärme och besök vid rivieran... Usch, här är det kallt och grått nu, inte min favorittid på året.
/Anna S.

Var dags glimtarn sa...

Linda K - Ja helgen var toppen och nästa ser vi fram emot!

Camilla - Ha ha ha, Alessi var toppen........ ;D

Sara - Det var det!

Smultron - Jag ska tänka på dig när fötterna doppas!

Solrosfrö - Tack!

Anna S - Jag blåser lite sol till dig...