torsdag, september 11, 2008

Cut it out

Min frisör är enormt charmig. Hon är faktiskt riktigt duktig med, sett till reslutatet. Vi sitter och pratar politik, hon är grym i ämnet. Jag älskar att höra om hennes syn på den italienska politiken, eftersom hon är sicilianska har hon starka åsikter. Eller kanske på grund av. Italienskan min får sig dessutom en rejäl boost varje gång jag är där. Hon rättar mig ohämmat.

Det är å andra sidan rent av komiskt hur hon kunde bli frisör, för någon klumpigare människa har jag nog aldrig träffat. Det är ingen avslappnande stund framför en tidning, att gå till Anna.

Jag säger niente (det gör inget) hela tiden, tills jag inte orkar längre. Jag ger faktiskt tillslut upp och nonchar hennes scusi, mamma mia hur gick det etc.

När hon la färg i håret på mig tappade hon ideligen foliepapper på golvet. Hon skvätte färg på mitt förkläde hela fyra gånger. När hon sköljde ur schampoo hällde hon vatten i mina öron tills jag inte hörde hennes scusi längre. När hon klippte var hon tyst och hemskt koncentrerad, men lyckades tappa saxen två gånger. Hon lyckades även med bragden att få in mitt hår i fel sida av hårfönen. By then, sa jag bara ok men säg mig varför är sicilianska maffian så känd men inte den napolitanska? Då lös hon upp, hennes ämne. Tabuämnen, som bara en galen svenska tar upp.

Det blev snyggt, intressant och en aningens obekväm upplevelse, de två timmarna hos frissan.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror nog att jag kanske inte skulle fortsätta gå till den frisören. Tänk om hon råkar klippa av dej örat.

Nu blir jag lite nyfiken på att se hur du ser ut också. Nyklippt.
Men jag vet att du inte lägger ut bilder på dej så jag fantiserar lite istället. Kanske en kort page, längre på ena sidan, kort lugg...

Var dags glimtarn sa...

Zäta - risken finns ju no doubt... Men jag gillar ju henne :) Tänk dig page långt, men uppklippt helt ojämnt (men som faller supersnyggt) och honungsfärgat med lite mörkt i, eftersom jag har en tendens att skifta till mörkt på vintern, rent naturligt. Det är en klassisk frisyr men mer levande är en page. Usch, vilken usel beskrivning :)

C. Meow sa...

Ha, ha - det där låter som mig under mina PMS-dagar :D. Tur att man inte jobbar med något vassare än ett tangentbord (ja, förutom tungan då). Men låt oss se frisyren!!

smultron sa...

Låter hur som helst snyggt och resultatet är väl det som räknas. Underbart att få prata om maffia med en sicilianska!
Kram!

Var dags glimtarn sa...

Camilla - Ja vilken tur ;D Nja, inga bilder på mig blir det nog inte...

Smultron - Ja eller hur, som att se på film, lika spännande, dessutom med hennes sicilianska dialekt som gör det ännu mer.... läskigt :O

Anonym sa...

Låter lite riskfyllt att gå till den frisören! Men slutresultatet blev väl bra, låter det som.
/Anna S.

Var dags glimtarn sa...

Anna S - Japp, det är lite riskfyllt :)