tisdag, september 02, 2008

Dagens bra och så det som inte varit så bra

Klockan 09.30 har dagen redan varit händelserik...

Dagens mindre bra....

Lille O fullkomligen sov på mig i natt. Juno sparkade och jag puttade. Lille O sov som en stock men kröp snart tillbaka med sina små ben slängda över mig och armarna runt min "smala midja".

På väg hem upp på slingriga berget mötte jag en vändande lastbil. Jag la i backen, för att signalera till bilen bakom att vi behöver backa nedåt. Bilen bakom backade rakt in i bilen bakom honom..... Jag körde så fort jag kunde komma förbi lastbilen iväg utan att lyssna på vilka ord som hörde ihop med det vilda kroppsspråket :O

En ödla hade smitit in i vårt kök, jag hade glömt balkongdörren öppen. Han fångades i plastburk men släppte sin svans på golvet. Svansen levde sitt eget liv i säkert 15 minuter. Yack!

Maken bortrest sen igår morse. Läser för länge på nätterna då. Åsa Linderbergs bok "Mig äger ingen" slut. Tittar i pocketskafferiet och känner mig inte sugen på någon.

Dagens bra....

Barnen lyckliga att lämnas i skolan

Före skolhämtning ska jag besöka BB/förlossningen och en väninnas lilla flicka!

Ett projekt kan vara i mål

Vi tog varsinn copetta glass på piazza grande efter skolan, smakade ljuvligt i värmen och rann ner toppenfint med en cappuccino.

Mina hjälpsamma två stora hjälpte mig att handla på vägen till bilen. De plockade, de packade och sen bar de påsen. De glömde dock helt att ta med den ut ur bilen och in i kylen ; D

4 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Ojojoj, det var dramatiskt i backarna. Tur att det gick hyfsat bra ändå. Tur också att det finns bra saker som händer. Att se dem är en gåva, ibland kan man grotta ner sig alldeles förskräckligt i de mindre bra. Läste dina funderingar kring skolgång och vilken klass som är rätt. Jättesvårt, eftersom man gärna vill att de ska få leka och vara barn så länge som möjligt. Samtidigt ska det ju inte bli trist pga att de egentligen kommit längre. Antagligen är det bästa att försöka se hur ens barn fungerar i helhet, för det är ju inte bara skolkunskaper det handlar om. Men att få en kompis med samma bakgrund kan ju vara bra. Svårt, svårt....Ha en fortsatt bra dag!

Anonym sa...

Jag skulle aldrig våga köra bil på såna slingriga vägar, hjälp! Vad äckligt med ödle-svansen... Dramatik i vardagen!
/Anna S.

Sara sa...

Hu! De där svansarna är riktigt läbbiga...

Var dags glimtarn sa...

Nässelblom- ja det är svårt! Nu har hon bytt skolgård och berättar att hon leker med 4:orna mest. Ha ha, ett sammanträffande till? Backarna vänjer man sig vid!

Sara - Uh ja, det är vidriga, viftar fram och tillbaka och jag vågade inte ens flytta på den!