måndag, januari 07, 2008

Fördel och nackdel och total okoncentration

Jag till maken :- Det känns inte som idag är en bra dag att jobba på.
Maken ler:- säger du det så.
Jag: - Nej, jag kommer inte tillskott, det blir liksom bara små saker, lika bra att lägga ner.
Maken:- Lägg ner då.
Jag:- Ska du inte peppa mig.
Maken:- Nej.
Jag: -grymmfff
Jag:- Livet på en pinne, jag bestämmer själv så härligt att vara egen! Idag är inte en jobbdag!
Maken:- Försöker du övertyga någon så har du gjort det.
Jag:- Ok. Hejdå, jag går och handlar lite.
Maken tittar upp förvånat:- Du hatar att handla.
Jag:- Konstigt, för idag har jag lust att göra vadsomhelst men inte sitta framför datorn.

2 timmar senare säger maken:- Har du gått än?
Jag:- Nej, du hade rätt, jag hatar att handla. Jobba är mycket bättre tidsfördriv.

Inga kommentarer: