onsdag, januari 30, 2008

Och jag då?

Lille O som inte får gå på skidläger undrar vad han ska göra för kul på lovet i nästa vecka. Jag har varit dålig påhitterska och vänt tillbaka frågan. Vad vill du göra? Jag orkar inte tänka just nu. Igår kom det. Och så uppfyllde jag hans önskan. Vi gick och hyrde en snowboard för en liten kille på 120 cm och som har 30 i skor. Det fanns. Han lyser. På sportlovet i nästa vecka ska jag liksom för 2 år sedan åka baklänges i backen och lära lille O köra snowboard. Han lyser. Han inser att han kommer ramla 128 gånger. Men det gör inget. För han vill så himla gärna.

Min bräda har stått orörd sen 1994 och får stå kvar. Jag ser mig åka ankarlift med lille O mellan benen på mig och på sidan. Om ni förstår. Så ser jag en snowboardlärare framför mig också. En ung rolig en som kan få till de där grunderna bättre än mig. Måste ringa ; )

Inga kommentarer: