måndag, januari 07, 2008

Imorse

Mammapepp inför första skoldagen detta år. Till en extremt trött liten O.

Jag: O, jag är verkligen stolt över dig (jag ler åt hans tonårsaktiga uppsyn, trots sina 6 år), din maestra har verkligen sagt att du är en härlig kille och att det går bra i skolan, att du är en fin kompis. Jag blinkar till honom, han brukar normalt blinka tillbaka.
Lille O: Mamma, jag vet. Jag är superbra. Jag vet redan det. Jag är verkligen bra. Sen blinkar han.

Fan vilket självförtroende. Tänk om sånt kunde smitta, då skulle jag fråga om han hade lust att andas på mig en hel dag, mot betalning!

Var det jobba jag höll på med? Blogga är iaf tidsfördriv. Jättebra när man har massor att göra och kunder som pockar på uppmärksamhet. Fast jag har skämt bort dem i mellandagarna. Så idag skämmer jag bort mig själv. Typ. Ah, jag älskar bortförklaringar, när de är mina egna alltså.

Inga kommentarer: