onsdag, januari 16, 2008

How many halleluljas?

Jag har inte joggat idag, som tänkt. Det regnar ju ute!

Hur och hur mycket ska en 35 åring träna månne? Jag är inget hälsofreak eftersom jag alltid varit smal och kunnat pilla mig i naveln och äta ett kilo godis utan problem, sett till midjemått då. Men man mår ju bra och sånt, och det vill "man" ju göra. Så vad är vettigt? Någon hälsofreak där ute?

Tillägg: Vad gör man med en pilatesboll? Måste man glo på dvd samtidgt a la Jane Fonda? (ok jag vet, jag är grymt efter i denna "trend"...

6 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Men vad härligt att jogga i den vackra omgivningen. Läste ditt tidigare inlägg när du var ute på runda. Det låter underbart. Och inte spelar det någon roll att du gick en del av sträckan. Promenader är välgörande för både kropp och själ! Jag försöker promenera, det är jag nöjd med...och kanske lite annan träning ibland när det regnar eller är för kallt.

Var dags glimtarn sa...

Nässel: Ja det är ju faktiskt rätt hänförande att jogga här både på och vid foten av berget...Pilates boll, är det bra? Vad gör man med den en regnig dag!?!? : )(helt ovetande)

Anonym sa...

Pilatesboll är toppen! Jag tränar nästan hela kroppen med den. Återkommer på facebook om övningar, om du vill? Jag har lagt ner min blogg. Igen. Den stressade mig bara. Men när jag inte jobbar dubbelt längre så kanske jag kommer tillbaka... ;-)

Var dags glimtarn sa...

Sara - Yes please! Jag stod och glodde på en i morse men det slutade med att jag enkom glodde på den:O Åh no, jag väntar tålmodigt på återkomsten nummer 3 (?)....

Dubbelörn sa...

Coregympa med boll är faktiskt urkul o så otroligt nyttigt. Man hittar muskler som inte ens visste fanns ;) Enkelt är det också att göra hemma.

Kram

Var dags glimtarn sa...

DubbelÖ - Jag måste nog kolla upp om det där med bollar är ngt för mig ; )