fredag, januari 11, 2008

Hallelulja 2

I did it again. Jag kom ut för andra gången denna vecka. Jag har faktiskt träningsvärk i benen (uppförsbackarna?) och sprang idag längs Lago Maggiore, 5 kilometer. Men jag blev så trött efter 2.5 att jag gick en bit. Ja ja, bättre att fullfölja än att avbryta helt.

Det var så vackert. Och kallt. Underställ och joggingkläder över, toppluva och vantar. Ändå var det kallt till en början. Vattnet speglade de höga bergens vita toppar, det var grått men bedårande vackert. En kall vacker vy och jag känner mig stolt som en tupp. Av bara bragden att jag ger mig ut. Jag är lättimpad när det handlar om mig själv och jogging. Verkligen, liksom redan stolt före dess att jag faktiskt börjat jogga. Kanske säger det en del om min målvision, ha ha ha, just det, den finns liksom inte. Det är bra nog att snöra på sig joggingskorna. Nåväl, jag har ändå denna vecka sprungit 8 kilometer tillsammans, ok, en kilometer var säkert snabb gång, men ändå.

Ringde min storebror. Han tyckte jag var minst lika duktig. Han och jag delar usel kondidtion. Trots att vi båda tränat en hel del. Men det känns som i ett tidigare liv. Han slutade samtalet med att säga: ta inte ut dig bara!!!! HA HA HA. Nej då brorsan, no worries!

2 kommentarer:

sara sa...

Nu är jag riktigt impad! :-)
Jag hade faktiskt planer på att träna idag efter jobbet. Men sen kom jag på att jag är supertrött efter att ha sovit tre timmar inatt (hade en deadline) och intalade mig att imorgon är jag redo för att börja 2008-års träning! :-)

Var dags glimtarn sa...

Sara - *slår mig länge för bröstet* he he! För det lär inte hålla i sig så jag måste slå mig för bröstet ordentligt, medan jag kan ; )