onsdag, januari 30, 2008

Mamma ångest

Lilla H ska på sitt livs första skidläger. Hon är 7 1/2 år och ser mycket fram emot det. Jag har hönsfeber. Hon är ju så liten!? Men hon vill. Hon älskar att skida. Hon kommer att växa flera meter. Jag inser ju allt det. Men. Jag försöker, utan att oroa. Förberda lite tankar. Som om vad man kan göra OM man längtar hem. Att man måste fråga direkt när man inte förstått vad som ska göras. Att hon är världens mest älskade och undarbaraste och att mitt hjärta kommer att ha överdrivet mycket kärlek att dela ut när hon kommer hem. Mest försöker jag vara tyst. Men det är så himla svårt. Min lilla tjej ska stå på egna ben i 6 dagar och vara grymt underhållen och få världens roligaste tid, säkert. Själv längtar jag tills hennes sportlovs vecka är slut och hon är hemma igen! Undra vem som växer mest, hon eller jag *S*

2 kommentarer:

Unknown sa...

Wow! Hoppas att det gar bra - for bada tva!

Var dags glimtarn sa...

Hej Metoe! Welcome :) Det hoppas jag med *håller tummarna främst för bortatjejen* ; )